שוק ההון    

פורסייט מספקת אב-טיפוס ליצרן באירופה

חיים סיבוני, פורסייט

פורסייט מדווחת על מכירה שנייה של מערכת אב-טיפוס ™QuadSight ליצרנית ציוד מקורי באירופה. ההכנסות ממכירת המערכת צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים – סכום שלולי, אבל מה שחשוב כאן יותר מהכל, הוא הפיילוט – אם היצרן יאמץ את הפתרון של פורסייט הפוטנציאל גדול, אבל מדובר בשוק תחרותי, והדרך של פורסייט ארוכה.

המערכת של פורסייט היא מערכת ראייה ממוחשבת המבוססת על 4 מצלמות. מערכת ™QuadSight מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי ונועדה לאפשר קרוב ל-100% גילוי מכשולים בכל תנאי תאורה ומזג אוויר.

המערכת, שמבוססת על הטכנולוגיה הסטריאוסקופית, הוזמנה על ידי חטיבת המשאיות של אחד מיצרני הרכבים הגדולים ביותר באירופה. ההכנסות ממכירת מערכת האבטיפוס צפויות להגיע לעשרות אלפי דולרים. זוהי המכירה השנייה של אבטיפוס למערכת ™QuadSight ליצרן ציוד מקורי (OEM) אירופאי מוביל.

על פי מחקר של Mordor Intelligence מתחילת השנה, פוטנציאל השוק, לטווח הארוך, לרכבים אוטונומיים ומערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים צפוי להגיע ל-60 מיליארד דולר עד שנת 2030, כאשר מערכות ראייה ממוחשבת לרכב ופתרונות טכנולוגיים מסוג V2X ממלאים תפקיד מפתח בהשגת יעד זה.

החברה מאמינה כי מכירות של אבטיפוס למערכת ™QuadSight יחזקו את קשריה עם לקוחות פוטנציאליים. שביעות רצון הלקוח מהמערכת, בסיום תהליך ההערכה, עשויה להוביל להזמנות רכש של מערכות ™QuadSight לייצור סדרתי על ידי יצרן הרכב.

"זוהי ההזמנה השלישית מיצרני רכב שונים שפורסייט קיבלה במהלך שלושת החודשים האחרונים, המעידה על התעניינות התעשייה בטכנולוגיה המהפכנית של החברה," אמר חיים סיבוני, מנכ"ל פורסייט. "בנוסף, הזמנה זו מוכיחה כי קיים צורך עז בתעשייה למערכת ראייה ממוחשבת לרכבים חצי-אוטונומיים ואוטונומיים, המתאימה לכל תנאי מזג אוויר ותאורה".

מדריך – רכב אוטונומי – כל מה שצריך לדעת