חדשות    

פורד משיקה מרכז מחקר בישראל

ביל פורד:"בארה"ב ובאירופה חברות סובלות מהיררכיה שחונקת חדשנות – ובישראל זה אחרת"

פורד, ענקית הרכב האמריקנית, משיקה מרכז מחקר בתל אביב; בהשקה נכח ביל פורד, יו"ר החברה, שמבקר כיום בישראל. המרכז נקרא FRCI, ועתיד להרחיב את תחומי המחקר העולמי וצוותי ההנדסה של החברה. עוד  יעסוק במציאת חברות הזנק וטכנולוגיות בתחומי הקישוריות, החיישנים, ניטור פנים הרכב ואבטחת מידע למכוניות.

כמו כן, יכלול המרכז מעבדת רכב שתתמחה בבדיקת היתכנות טכנולוגיות בתחומי בינה מלאכותית, ואותה ינהל צוות מחברת SAIPS שרכשה פורד בארץ

"יש אקוסיסטם מדהימה בישראל", אמר פורד באירוע של החברה בתערוכת טכנולוגיות התחבורה אקומושן. "יש כאן אנרגיה מרשימה ואין כאן היררכיה. אני אוהב את זה כי זה יוצר חדשנות. בארה"ב ובאירופה חברות סובלות מהיררכיה שחונקת חדשנות – ובישראל זה אחרת. קולם של סטארט-אפים נשמע היטב. בישראל ניכר שהצורך הוא אבי ההמצאה".

מרכז FRCI יעבוד בשת"פ צמוד עם SAIPS, אותה מוביל מייסדה אודי דנינו – שמונה למנהל הטכני של מרכז המחקר החדש. ״הרחבת הנוכחות של חברת פורד בישראל באמצעות מרכז המחקר החדש תאפשר לנו לזהות טכנולוגיות איכותיות ולשתף פעולה עם חברות מובילות מהר יותר", אמר דנינו, "ולחזק את המטרות של פורד כדי למנף את מומחיות הרכב והטכנולוגיה לפיתוח פיתרונות לאתגרי הניידות הנוכחיים והעתידיים״.

פורד התייחס גם לתחום הקורקינטים השיתופיים, שאליו נכנסה פורד בשנה שעברה עם רכישת סטארט-אפ השכרת הקורקינטים החשמליים "ספין". "ערים בעולם מתמודדות עם בעיות תחבורה, ואנחנו רוצים לפתור את הבעיות האלה באופן מקיף", אמר פורד.

"קנינו את ספין, אבל אנחנו לא 'תוקפים' ערים באמצעותה. המטרה היא לעזור לערים לשלב את פעילות החברה כחלק מפתרונות תחבורה שהן מציעות לתושבים. אנו נוקטים בגישה אחרת מחברות כמו בירד וליים. ראינו את ההתנגדות לחברות הקורקינטים. הן נכנסות לערים וצוברות פופולאריות, אבל גם יוצרות כאוס. הערים זורקות אותן החוצה כי הן לא יודעות מה לעשות עמן".

פיטורים: פורד תפטר 7,000 עובדים

הסדרה בתחום הקורקינטים – יוגבלו מספר הקורקינטים בתל אביב

 

.