מדריכי כרטיסי אשראי    

פוקס ולאומי קארד במועדון לקוחות משותף – DREAM CARD; כמה זה עולה ומה מקבלים? לא כזו מציאה!

מעודכן ל-09/2018

פוקס ולאומי קארד חתמו על הסכם להקמה ותפעול של מועדון לקוחות משותף, הכולל, בין היתר, פעילות אשראי לרבות הנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים אשר יונפקו ויתופעלו על ידי לאומי קארד ויעניקו הטבות לחברי המועדון של פוקס. היתרונות לפוקס בהסכם כזה הם ברורים – החיבור ללאומי קארד יספק לחברי המועדון של פוקס הטבות נוספות, ויספק לפוקס הכנסות שוטפות נאות. היתרנות ללאומי קארד שאיבדה לאחרונה את שופרסל גם ברורים – כניסה למועדון חזק מאוד בצרכנות עם שורה ארכוה של מותגים.

DREAM CARD – טוב לצרכנים?

וברקע – הצרכנים. אז למרות שבמקרים רבים העסקאות האלו עושות טוב לגופים הגדולים ופחות לצרכנים, הרי שכאן דווקא התמונה אחרת – גם הצרכנים מחזיקי כרטיס המועדון – DREAM CARD ייהנו – הם יקבלו הטבות מעצם היותם חברי מועדון והם יקבלו הטבות בלאומי קארד בזכות היותם חברים במועדון של פוקס. השאלה מה עלות הכרטיס (מיד תשובה)

פוקס דיווחה על סגירת ההסכם באמצע 2018 והדגישה את עיקרי ההסכמות שהושגו בין הצדדים בנוגע להקמת מועדון הלקוחות:

  1. חברי המועדון ייהנו ממלוא ההטבות הניתנות במועדון הלקוחות של החברה, דרים קארד, וכן ממגוון הטבות נוספות ייחודיות שיוענקו על ידי החברה וכן הטבות ומבצעים הניתנים על ידי לאומי קארד לכלל מחזיקי כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים. מועדון הלקוחות יכלול את כל מותגי החברה (בעצמה ו/או באמצעות חברות המוחזקות על ידה) הכלולים כיום או שיכללו במועדון דרים קארד של החברה.
  2. ההסכם בין הצדדים יסדיר בין היתר הוראות הנוגעות לגיוס לקוחות, תקציבי שיווק ופרסום וכן מנגנון התחשבנות בין הצדדים בדבר חלוקת ההכנסות בניכוי ההוצאות בפועל בגין פעילות המועדון, בחלקים שווים.
  3. כחלק ממנגנון ההתחשבנות בין הצדדים, ישולמו לחברה סכומים מינימאליים, בסך כולל מצטבר של כ-165 מיליוני ש"ח (צמוד למדד המחירים לצרכן) לתקופת ההסכם שישולמו לחברה גם במקרה בו לא יווצרו רווחים במועדון, כמפורט להלן.

לאומי קארד תשלם לחברה בשנת הפעילות הראשונה סך של 45 מיליוני ש"ח, כמפורט להלן: תשלום חד פעמי בסך של 35 מיליוני ש"ח, בתוספת מע"מ, מתוכו סך של 25 מיליוני ש"ח ישולם לחברה יום קודם להשקת המועדון, והיתרה תשולם בסמוך לאחר קיומו של מספר מינימלי של כרטיסים פעילים כפי שסוכם בין הצדדים, וכן סכום מינימאלי מובטח של 10 מיליוני ש"ח בגין חלקה של החברה ברווחי המועדון בשנת הפעילות הראשונה.

החל מהשנה השנייה ועד השנה החמישית (כולל), לאומי קארד תשלם לחברה בגין חלקה של החברה ברווחי המועדון סך של 10 מיליוני ש"ח, ובחמש השנים האחרונות בתוספת של 2 מיליון ש"ח בכל שנה (קרי, 12 מיליון עד 20 מיליון לשנה, בהתאמה).

ההסכם יהיה בתוקף למשך עשר שנים (להלן: "תקופת ההסכם"), כאשר ללאומי קארד זכות לסיים את ההסכם ככל שלא יתקיים מספר מינימלי של כרטיסים פעילים בתום ארבע וחצי שנים ממועד השקת המועדון, בהודעה של שנה מראש (במקרה זה ההסכם יבוא לסיומו לאחר 5 וחצי שנים). בתום תקופת ההסכם, יחודש ההסכם באופן אוטומטי ל-5 שנים בכל פעם בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות כפי שיקבעו בהסכם. במקרה בו לא חודש ההסכם באופן אוטומטי כל צד יהא רשאי לבטל את ההסכם בהודעה של שנה מראש.

מועדון וגם כרטיס

במקביל וכחלק מההסכם לאומי קארד וקבוצת FOX משיקות כרטיס אשראי חדש מבוסס על מועדון DREAM CARD

כרטיס האשראי החדש יציע לציבור ערך מוסף ייחודי מעבר להטבות שניתנות היום במסגרת מועדון ה- DREAM CARD. חברי המועדון ייהנו ממלוא ההטבות הניתנות במועדון הלקוחות של החברה וכן ממגוון הטבות נוספות ייחודיות וכן הטבות ומבצעים הניתנים על ידי לאומי קארד לכלל מחזיקי כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים. מועדון הלקוחות יכלול את כל מותגי קבוצת פוקס הכלולים כיום או שיכללו במועדון DREAM CARD של החברה.

קבוצת פוקס, קמעונאית האופנה מהמובילות בארץ, עם  550 חנויות בפריסה ארצית בעלת מותגי האופנה: FOX , FOX HOME, AMERICAN EAGLE OUTFITTERS, MANGO, FOOT LOCKER, NIKE, THE CHILDREN'S PLACE, LALINE, BILLABONG, YANGA, SACK'S, AERIE ולאחרונה השיקה הקבוצה את TERMINAL X פלטפורמת הסחר האלקטרוני של הקבוצה שכוללת מעל 50 מותגים בינלאומיים וישראלים מובילים ביניהם גם מותגי הקבוצה. בנוסף קיבלה הקבוצה את הזיכיון להפעלת רשת חנויות שלURBAN OUTFITTERS:  , ANTHROPOLOGIE ו – FREE PEOPLE. החנות הראשונה של URBAN OUTFITTERS עתידה להיפתח במרץ 2018.

מחזור המכירות הכולל של הקבוצה הוא מעל 2.25 מיליארד שקל לשנה והיא מחזיקה במועדון לקוחות אטרקטיבי, עם למעלה מ- 1.4 מיליון חברים, שמשלב הטבות למותגי הקבוצה.

מנכ"ל לאומי קארד, רון פאינרו, מסר, "אני שמח מאוד שקבוצת פוקס בחרה בלאומי קארד כשותפה אסטרטגית להשקת כרטיס האשראי של הקבוצה. הוכחנו בעבר שלאומי קארד יודעת לבנות מועדני לקוחות מפוארים וחזקים ואני בטוח שיחד עם פוקס נייצר ערך מוסף אמיתי למיליוני ישראלים שבוחרים בפוקס ומותגיה מדי יום. מעבר לכך, אני מאמין שזה מנוע צמיחה נוסף עבור לאומי קארד שיאפשר לנו להגדיל את בסיס הלקוחות שלנו בצורה משמעותית".

מנכ"ל ובעלים קבוצת פוקס, הראל ויזל, הוסיף "אני שמח ונרגש מהשותפות החדשה, בחרנו בלאומי קארד כשותף אסטרטגי בשל הידע והניסיון הרב שלהם בשיווק ותפעול מועדוני לקוחות. אנחנו עולים מדרגה ומרחיבים את פעילות מועדון הלקוחות הגדול והמצליח שלנו DREAM CARD גם לתחום השירותים הפיננסים. במסגרת כרטיס האשראי החדש אנו נציע ללקוחותינו מוצרים משלימים והטבות חדשות שיביאו לגידול בפעילות החברה ויתרמו לשביעות רצון לקוחותינו"

ההסכם מתייחס להקמה ותפעול של מועדון לקוחות משותף, הכולל, בין היתר, פעילות אשראי לרבות הנפקת כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים אשר יונפקו ויתופעלו על ידי לאומי קארד. במסגרת תנאי ההסכם נקבע שקבוצת פוקס תקבל בשנת ההשקה תשלום חד פעמי של כ- 35 מיליון שקל וכן סכום של 10 מיליון שקל נוספים בגין חלקה של החברה ברווחי המועדון. סוכם כי חלוקת הוצאות והכנסות תהיה משותפת במסגרתה התחייבה לאומי קארד לשלם לקבוצת פוקס תשלומים מינימליים של 10 מיליון שקל לשנה, החל משנה שניה ועד שנה חמישית (כולל) ובחמש השנים האחרונות בתופסת של 2 מיליון שקל בכל שנה (קרי, 12 מיליון שקל עד 20 מיליון שקל בהתאמה).

פוקס ולאומי קארד מציעות כרטיס אשראי משודרג –  Dreamcard VIP. במידה ואתם נמנים על 1.5 מיליון החברים במועדון Dreamcard של פוקס, אזי אתם משלמים 70 שקלים באופן חד פעמי ולאחר מכן צוברים נקודות ומקבלים הנחה בחודש היומולדת שלכם. כרטיס בהחלט מעניין לאנשים שרוכשים בפוקס על כל מוצרי הקבוצה.
במהלך 2018 השיקה פוקס את כרטיס האשראי Dreamcard VIP.
מדובר בכרטיס שמוצע לאותם 1.5 מיליון חברי מועדון וכן ללקוחות לאומי קאר. היתרונות וההטבות בו גדולות יותר מאשר Dreamcard, אבל גם העלות שלו גבוהה יותר.
חברי מועדון Dreamcard  צוברים בקניות שלהם נקודות בשווי 10% על הקניות באחת מתשע הרשתות החברות במועדון – פוקס, פוקס הום, אתר טרמינל X, מנגו, אמריקן איגל, צ’ילדרנס פלייס, בילבונג, ללין ומותג ההלבשה התחתונה aerie. את הנקודות הם יכולים כמובן לממש ברשתות האלו. בנוסף, חברי המועדון מקבלים הנחת יום הולדת של 30% למימוש חד פעמי בכל אחת מהרשתות בקניה עד 500 שקל בחודש יום ההולדת – במילים פשוטות – הטבה/ מתנה של עד 150 שקל. אז קחו את ההנחה בנקודות בשיעור של 10%, ואת המתנת יומולדת, ותגיעו למסקנה שאם אתם רוכשים מוצרים בשנה בסכום של 700 שקל או בחודש היומולדת בסכום של 250 שקל, הכרטיס שווה את העלות שלו. אבל – וזה תמיד נכון, השאלה היא לא מה ההנחה מול המחיר המקורי, כי תמיד (כמעט תמיד) יש מבצעים והנחות. אז השאלה היא מה הכרטיס נותן לכם מעבר להנחות שכבר קיימות ממילא בחנות – אין תשובה ברורה, אבל בפועל, סיכוי טוב שאם תלכו לרשת פוקס על כל המותגים, תרכשו במבצעים של עשרות אחוזים – זה לא רק בפוקס, זה בכל מקום, ולכן הכדאיות הכלכלית של הכרטיס לא כל כך ברורה.

מה מקבלים בכרטיס האשראי Dreamcard VIP?

המחזיקים בכרטיס VIP מקבלים יותר. שיעור הצבירה ברכישות השוטפות גבוה יותר –  בכל קנייה ייצברו נקודות בשווי 12% מהקנייה. כמו כן, יצטרפו רשתות נוספות למועדון – פוט לוקר (Foot Locker) ואורבאן אאוטפיטרס (Urban Outfitters). הטבת יום ההולדת היא עדיין 30%, אבל ההנחה תהיה תקפה לעד  1,000 שקל בחודש יום ההולדת.

שורה תחתונה – הטבה של 12%/ הנחה של 12%, וגם הטבה של עד 300 שקל בחודש היומולדת. רק ששוב – גם כך, יש ברשתות האלו מבצעים והנחות שוטפים.

הכרטיס הזה ( שנקרא גם כרטיס זהב) עולה דמי כרטיס חודשיים בסך 16 שקל – 192 שקל בשנה. אם הרכישות בחודש מסויים יסתכמו ב-1,750-3,000 שקל, דמי הכרטיס יירדו ל-10 שקל בחודש (120 שקל בשנה).

ויש גם כרטיס פלטינה – דמי הכרטיס הם 20 שקל בחודש (240 שקל בשנה).  רכישה בסכום של מעל 3,000 שקל בחודש בכרטיס תוזיל את דמי הכרטיס ל-16 שקל. אם תקנו מעל 5,000 שקל בחודש תקבלו פטור מדמי כרטיס. נו באמת, לקנות ב-5,000 שקל ולקבל פטור של 20 שקל בחודש – ממש לא מציאה! יש הנחה, זה סבבה, אבל האם זה שווה 240 שקל בחודש? לא בטוח, אם כי חשוב לזכור שנוסף על ההטבות של פוקס (של המותגים של פוקס), חברי המועדון זכאים להטבות של לאומי קארד.

המועדון של פוקס הוא אחד המועדונים הגדולים במשק, אם כי הוא לא בגודל של – מועדון חבר (הרחבה כאן), חברי ההסתדרות (ביחד בשבילך) והמועדונים של המורים, השוטרים והגופים הגדולים במשק (וועדי העובדים הגדולים במשק).

כרטיסי אשראי – כל מה שצריך לדעת!

כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שרציתם לדעת