חדשות    

עשה זאת בעצמך: תיקון תריס – כמה זה חוסך

אנחנו חיים בעידן שבו הבתים חכמים והתריסים חשמליים. אבל תריסים חשמליים יוצרים גם תקלות. התקלות בתריס חשמלי מגוונות, ובהן  חוט קרוע, מנוע ששבק, או שלב שנשבר.

תריס הוא חומר פשוט שניתן ברוב המקרים לתקנו לבד. שלב או תושבת שבורה לא דורשים שום דבר מלבד לקנות את השלבים או התושבות החדשות ולהחליף בעצמכם. אם החשמל לא עובד, בדקו את החיבור לשקע, שאין קצר או שבכלל הבעיה בשלט. בדקו האם מכשיר חשמלי אחר עובד בשקע. אם הבעיה היא לא החשמל, הבעיה היא כנראה המנוע.

התקלה הכי נפוצה בתריסים חשמליים ולא רק היא רצועות קרועות. כדי להימנע מהיקרעות הרצועות יש מתלים מאוקלון שלא מתבלים מפגעי מזג אוויר ובעלי יחידת מתכת חזקה.

תקלה אחרת היא שלבים שיוצאים מהמסלול וקורעים את הפתיל והם יוצרים  לפעמים הפסקות חשמל וקצר. במקרה זה צריך להחליף מנוע או פתיל .בעיה אחרת היא שאחד החלקים של התריס נופל והתירס נופל  אל רצפת הכיס, מה שיוצר רעשים מהמנוע. במקרה כזה קוראים לטכנאי ולא עושים זאת בעצמכם.

בתריסים ידניים עם רצועה קרואה אפשר להחליף לרצועה חדשה. כדי לתקן יש לגלול באופן ידני את התריס חזרה על הציר, כך תוכלו לדמות את פעולת הרצועה כשאתם מושכים בה מבחוץ.

כשהתריס מורם תוכלו לראות על גלגל הציר את החריץ שממנו נשלפה הרצועה אשר מנעה ממנו להיפתח.  הכניסו את רצועת הבד אל החריץ שבגלגל הציר ודחפו עד שתצא מן הצד השני. כשהרצועה בפנים קשרו שני קשרים חזקים כדי שהרצועה תישאר מחוברת אל גלגל הציר. אז הכניסו את הקשרים אל הרווח שבין הגלגל אל הציר כדי לא להפריע להעלאת והורדת התריס

כדי לנתק רצועה ישנה התהילו בגלגל הציר העליון ולאחר מכן  הבריגו החוצה את הבורג המחזיק את הרצועה. קפלו מעט את קצה הרצועה החדשה וחוררו חור במברגה עבור אותו בורג שהוצא  מן הגלגל הקפיצי התחתון והבריגו את הרצועה אליו.

בשלב זה, כשהרצועה מחוברת, מדדו באמצעות הרצועה את האורך עד למעצור ובצעו סימון על הרצועה כך שתוכלו לדעת כמה אורך של רצועה ללפף על הגלגל התחתון. כעת סובבו את גלגל הקפיץ עד סופו ולפפו בעדינות את הרצועה עד לקו המסומן והחזיקו את הרצועה עם הגלגל.

את שארית הרצועה העבירו בחריץ המוביל אל תחתית החלון, הקרוב אל הקיר. העבירו את הרצועה דרך המעצור לצד השני ותפסו באמצעות סיכת ביטחון את שתי הרצועות שהתקבלו.

בשלב זה העבירו את שארית הרצועה דרך החריץ השני. לפני שאתם משחילים את הרצועה בחריץ הגלגל, העלו את התריס כולו כלפי מעלה ובעצם סובבו אותו על הציר תוך שאתם מחזיקים את התריס שלא ייפול, לכן כדאי לבקש עזרה.

השחילו את הרצועה כשהחריץ בגלגל הציר נמצא מולכם ובצעו קשר גדול כדי שלא יברח שוב החוצה. את שארית הרצועה חתכו בעזרת סכין יפנית ושרפו את הקצוות כדי שהחוט לא ייפרם.

הכניסו את הקשר אל הרווח בין גלגל הציר לתריס כדי שלא יפריע לתנועתו, הוציאו את סיכת הביטחון ובדקו אם התריס עולה ויורד.

כמה חוסך

החלפת שלבים, תוספים,רצועותוכדומה עולים בין 25- ל-350 שקל. החלפת מנוע כבר עולה אלפי שקלים, אבל לא כדאי לעשות את זה לבד.