אחזקת דירה    

עשה זאת בעצמך: תיקון מקרר – כמה חוסך ומתי חייבים לקרוא לטכנאי

צילום:PIXABAY

לא מעט תופעות במקרר גורמות לנו לקרוא לטכנאי, אבל הרבה פעמים מדובר בפעילויות פשוטות שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו ויכולות לחסוך כסף, בהן נזילות, רעש, קירור חזק מדי וחוסר קירור. כך תטפלו בהן:

נזילה: אם יש נזילה פנימית במקרר,ז ה מה שתעשו: בדקו את פיית הניקוז. לרוב היא תהיה מלוכלכת. שחררו את המרזב שנמצא בדרך כלל בחלק העליון של המקרר ושחררו לו את הברגים. לאחר שהמרזב שוחרר מהצינור נקו את הפייה. ואז החזירו את המרזב. אל תשכחו להחזיר את שני הברגים למקום.

מקרר מקפיא את האוכל: אם האוכל קר מדי או קפוא במקרר , הבעיה לרוב  בתרמוסטט – או שלא עובד או שלא מכוון לרמה המתאימה לכמות. לרוב צריך לכוון הן את התרמוסטט של המקרר והן של המקפיא. כדי לבדוק העלו את התרמוסטט לטמפרטורה הכי גבוהה, ואחרי יום-יומיים ראו אם הבעיה מסתדרת. אם היא לא מסתדרת, צריך להחליף תרומוסטט או כרטיס פיקוד. הרבה פעמים הבעיה נגרמת מזליגה של הקור של המקפיא. במקרה זה כוונו הן את המקרר והן את המקפיא לטמפרטורה בינונית.

מקרר או מקפיא מרעיש: רעש במקרר או במקפיא, מקורו יכול  להיות מבפנים או מבחוץ. אם אתם פותחים את המקרר והרעש נפסק, הרעש מבפנים. המתג מפסיק את המנוע כשפותחים את הדלת. אם אתם לוחצים על המתג ויש רעש, סימן כנראה שיש קרח שנוגע במקרר, במנוע. תוציאו מהחשמל, כך הוא יפשיר. אם הרעש חיצוני, הוא נובע מהמדחס או באזורו. בדקו מה קורה מאחורי המקרר, האם יש שם צינורית, האם המקרר מאוזן, לפעמים תצטרכו לפתוח בברגים את אזור המדחס. אם לא הצלחתם לאתר את מקור הרעש או לטפל בו קראו לטכנאי. עם זאת, בהרבה מקרים עלות תיקון רעש כשהמקרר עובד היא גבוהה, אז השאלה כמה אתם מוכנים לספוג את הרעש. כמו כן הרבה פעמים הבעיה היא המיקום של המקרר, מיקום קטן או לא מאוזן או קרוב מדי למיטה או לחדר השינה וכד'.

המקרר מקצר: הרבה פעמים כשהמקרר מקצר, הדבר נובע מזרימת מים., למשל המים הגיעו לאזור החשמל או  פתח הניקוז נסתם. במקרה זה יש פשוט לנקות אותו. לפעמים הבעיה היא בפתח החימום שלא מפשיר את הקרח, נתקו אותו משני צדדיו וכן הפשירו את המקרר. במקררים חדשים תצטרכו להוציא את הברגים מאזור החימום.

כמה זה חוסך

עלות ביקור טכנאי 150-250 שקל, תיקון פעולות פשוטות 250-350 שקל, עדיף כבר לקנות צעצוע לילד.

עשה זאת בעצמך: תיקון מזגן – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

איך להסתדר עם המזגן בלי טכנאי

מייבשי כביסה – מה היתרונות, מה החסרונות, מה המחירים ומה חשוב