אחזקת דירה    

עשה זאת בעצמך: תיקון מזגן – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-12/2019

המזגן לא נדלק, לא מחמם ועוד – זה לא אומר שצריך מיד לקרוא לטכנאי. הנה כמה פעולות שיחסכו לכם את הצורך בטכנאי וכסף:

המזגן לא נדלק: אם המזגן לא נדלק, זה לא אומר שחייבים מיד לקרוא לטכנאי. זו אחת הסיבות השכיחות לקרוא לאנשי מקצוע ועם זאת גם אחת המיותרות, ,הרבה פעמים מדובר בחיבור רופף לשקע, שקע שלא עובד או אפילו שלט מקולקל. רק אם השקע בסדר, החיבור בסדר וכן גם השלט או המפסק החשמלי זו סיבה לקרוא לטכנאי כי כנראה הבעיה נובעת מהיחידה החיצונית.

המזגן לא מקרר או מחמם: הרבה פעמים כשהמזגן לא מקרר או לא מחמם, הבעיה לא במזגן אלא בהגדרות. מי יודע? אולי הילד ישב על השלט, אולי הוא נפל, יש המון סיבות. תתפלאו כמה לא בודקים את ההגדרה לפני שהם פונים לטכנאי. המצבים השכיחים: שמש – חום, פתיתי שלג- קור, מאוורר – אוורור. לפעמים שינינו את הטמפרטורות. לפעמים המזגן במצב אוטומטי – סמל של חצים במעגל. אם הבעיה לא בהגדרות, הבעיה הרבה פעמים היא בפילטרים שצריך לנקות. אם זה לא זה, סביר שמודבר בבעיה מורכבת יותר המצריכה קריאה לטכנאי

אוויר מלוכלך או ריח לא נעים: לא תאמינו, אבל אוויר מלוכלך נובע בעיקר מכך שהמזגן מלוכלך ומכאן גם הריח הרע. הפתרון פשוט: צריך לנקות אותו מבחוץ ולנקות מבפנים את הפילטרים. בדקו גם את היחידה החיצונית ואם היא לא נגישה, קראו לטכנאי.

נזילה: הרבה פעמים נזילה מהמזגן נוצרת כשהוא פועל זמן רב מדי. תנו לו לנוח קצת ובדקו אם בפעילות הבאה הנזילה נפסקת. אם לא, הבעיה מורכבת יותר ויש לקרוא לטכנאי.

עוצמה חלשה מדי: כשהמזגן בעוצמה הכי חזקה ובקושי יוצא אוויר, כנראה יש לנקות את המסננים. נקו אותם בעדינות והחזירו יבשים למזגן.

כמה זה חוסך:

רק ביקור של טכנאי יכול לעלות לכם 150-250 שקל. בנוסף עבודות ניקוי וטיפול בסתימות פשוטות עולות מינימום 300-400 שקל. שווה כמה דקות עבודה.

מזגן מיני מרכזי או בכל חדר? מה יותר חסכוני? מה יותר כדאי?

מזגן נייד – האם כדאי ומתי