אחזקת דירה    

עשה זאת בעצמך נזילה בברז – כמה זה חוסך

מה עושים כשברז מטפטף? קוראים לאינסטלטור? לא חייבים. למה הברז מטפטף? תלוי בסוג הברז. יש ברז שיוצא מהקיר ועם שני ברזים סיבוביים. ויש גם הברז עם הידית הסיבובית שעולה ויורד.

כדי לפתור את הבעיה, צריך לאתר את מקור הנזילה. למשל אם הברז סגור לחלוטין ועדיין מטפטף, ייתכן שהבעיה בידית או בגומייה, לרוב מבלאי. לפעמים הטפטוף יהיה מתחת לכיור, ואז הבעיה היא בחיבור בין הברז לצינור.

אם הטפטוף מהברז, נפרק את הברז ואז את הידית במברג. מסתכלים מאחורי הידית מה מצבה, החיבור, האם הוא בלוי. ב-10 שקלים תחליפו ידית חדשה. אם הבעיה במוביל הפנימי מאחורי הידית, סגרו  את המים ואת השיבר הראשי. ובמפתח שבדי שחררו את המוביל נגד כיוון השעון. הראו בטמבורייה את גודל המוביל שהוצאתם והחליפו באחד מתאים, גם עלותו 10 שקלים לאחד. סגרו במפתח שוודי עם כיוון השעון. אם הברז עדיין מטפטף ולא מתחת לכיור, הבעיה היא אחד הצינורות, ואז מפעילים את הברז ובודקים מאיזה צינור. אז שוב מחליפים צינור גם גם במפתח שבדי, חשוב לחבר קודם מלמטה ורק אז בקיר.

לא נפתרה הבעיה? אם מדובר בברז עם ידית, הבעיה בידית או במנגנון הפנימי. פתחו במפתח אלן ובדקו את המנגנון והידית. אם אחד מהם תקול, שוב אין בעיה להחליף.

כמה חוסך לכם

תיקון נזילה ברז  עולה 250-350 שקל. סתימות זה כבר 300-400 שקל, אבל הן כבר סיפור אחר.

עשה זאת בעצמך תיקון מכונת כביסה – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

עשה זאת בעצמך: תיקון רכב – כמה חוסך