רכב ותחבורה    

עשה זאת בעצמך: איך לתקן קודן ברכב לבד והאם זה כדאי

pixabay
מעודכן ל-09/2019

הקודן הפסיק לפעול והרכב לא מניע. האם אפשר לפתור את הבעיה לבד והאם כדאי?

אם אתם נוסעים ברכב באמצעות קודן, ייתכן שמדי פעם  יתקלקל הקודן, אותו מכשיר שבאמצעות קוד מאפשר לרכב להניע ומשבית את מערכת החשמל במקרה של ניסיון גניבה. את זה מזהים באמצעות לחיצה על המקשים. אם הם אינם משמיעים צליל, אלא  רק לאחר כמה לחיצות, כנראה מדובר בבעיה.

מה גורם לבעיה? קודן לא עובד יכול לנבוע מתקלה במערכת החשמל בכלי הרכב המונעת הגעה של זרם חשמלי לקודן;. לוח מקשים ישן ושחוק ולכן לא מתאפשר מגע בין מקשי הקודן למערכת החשמל; הצטברות אבק ולכלוך ברמה כזאת המפריעה ללחצני הקודן לפעול
. וסיבות נוספות.

אם תרצו לתקן עלתו כפתור ממוצעת היא 50 שקל,. אבל אפשר גם לתקן אותו בעצמכם. לאחר שפותחים בזהרות את הקודן, שולפים עוד יותר בזהירות את המקשים. במקום המקשים רואים נקודות שחורות.

לאחר שמורחים  דבק מגע או סיליקון על הכפתורים הבעייתיים, כלומר העיגולים השחורים, על כל נקודה בהם, משתמשים בנייר כסף ומדביקים בעדינות על הכפתורים.. לאחר שהדבק מתייבש מחזירים את כפתורי הקודן ופתרתם את הבעיה. שימו לב שבקודנים של רב בריח לא כדאי להסבתך, כיוון שיש יותר חוטים.

האם כדאי לנתק קודן

למרות שהדרך די פשוטה קודן הוא מערכת חשמל, ולכן מצריכה ידע ואף במכונאות. לכן כדאי להתייעץ עם מישהו שמבין לבדוק שאתם לא עושים נזק. יש כאלה האומרים שגם מומחיות ברכב ובחשמל אינה מספקת, אם לא מכירים את מערכת החשמל של הרכב  הספציפי ואת חיבורה עם הקודן. כמו כן יועץ יכול לעזור לכם להבין מה מקור הבעיה.

עשה זאת בעצמך שיפוצים: מתי אפשר לחסוך ומתי צריך איש מקצוע

מה עדיף לדלת הבניין ? קודן או מנעול?

מערכת בטיחות ברכב – כדאי, וגם משרד התחבורה תומך ב-1.5 אלף שקל