שוק ההון    

עזריאלי הרוויחה 236 מיליון שקל; תפוסה מלאה במשרדים

קבוצת עזריאלי הרוויחה ברבעון השני כ-236 מיליון שקל לעומת כ-641 מיליון שקל ברבעון ההמקביל ב-2017, ירידה של 63%. ברבעון האחרון רשמה הקבוצה הכנסות משערוך נדל"ן להשקעה בסך של כ-15 מיליון שקל  שערוכים בסך של כ-531 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

בנטרול השפעות חד פעמיות כגון כגון מימוש נכסים פיננסיים, שערוכי נדל"ן ודיבידנדים נטו ממס, הרוחח של עזריאלי הוא כ-214 מיליון שקל לעומת כ-205 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

ברבעון המקביל ב-2017 רשמה  קבוצת עזריאלי רווחים גבוהים מהתאמות שווי הוגן של נדל"ן להשקעה כתוצאה מסיום הבניה ותחילת האכלוס של מגדל המשרדים בשרונה.

עזריאלי מציגה שיעורי תפוסה גבוהים מאד בנכסיה. שיעור התפוסה במגזר הקניונים עמד על 98%, במגזר המשרדים בישראל עמד על 99% (בנטרול שטחי משרדים בפרויקטים הנמצאים בשלבי אכלוס).

ה-NOI ברבעון גדל בכ-11% והסתכם בכ-380 מיליון שקל; ה-FFO המיוחס לפעילות הנדל"ן למסחר ומשרדים גדל בכ-10% ולכלל פעילות הנדל"ן כולל הדיור המוגן ה-FFO גדל בכ- 5%.

ה-NOI גדל בכ-11% והסתכם בכ-380 מיליון שקל, לעומת כ-334 מיליון שקל אשתקד. ה-Same Property NOI גדל בכ-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה-FFO המיוחס לפעילות הנדל"ן ללא תרומת הדיור המוגן גדל בכ-10% והסתכם בכ-268 מיליון שקל לעומת כ- 243 מיליון שקל אשתקד. ה-FFO לכלל פעילות הנדל"ן גדל בכ- 5% והסתכם בכ-271 מיליון שקל לעומת כ- 258 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

עזריאלי מדווחת כי בחודשים מרץ-יוני נרשם גידול בפדיונות בקניוני עזריאלי בשיעור של כ-2.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. בעזריאלי הכלילו בנתון  את נתוני חודש מרץ על מנת לכלול את תקופת חג הפסח בשתי התקופות (אשתקד החג חל באפריל, השנה בחודש מרץ).

אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי אמר לאחר פרסום הדו"חות כי: "תוצאות החציון והרבעון מעידות על עוצמתה של הקבוצה, יכולתה להוביל מהלכים עסקיים חשובים ולפתח באופן עקבי ומתמשך את פעילותה. פעילות המשרדים מתקדמת מעבר לציפיות הן בייזום והן בשיווק, עם אופק פיתוח חזק לשנים הקרובות. הקהל הישראלי ממשיך לפקוד את מרכזי המסחר, ועל כן אנו משקיעים כל העת בשדרוג הקניונים והתאמתם לטעם המשתנה של קהל המבקרים ושל השוכרים, כולל הגדלת מרכיבי הפנאי, הבידור וההסעדה.

"הקבוצה נמצאת בתנופת פיתוח משמעותית וחסרת תקדים בישראל, בהיקף כולל של כ-685 אלף מ"ר, הצפויים להניב תוספת של מאות מיליוני ₪ ל-NOI בשנים הקרובות. במסגרת זו, השקענו מתחילת השנה ועד היום מעל ל-1.3 מיליארד ₪ בייזום, רכישות ובשדרוג והשבחת נכסים קיימים.

"לאחרונה הודענו על התפתחות משמעותית באחד מנכסי הדגל של הקבוצה, קניון עזריאלי ירושלים, במסגרתו אנו מתקדמים בתהליך קבלת האישורים להרחבה משמעותית של הנכס בשטחי מסחר, תוך הוספת שירותים נוספים, כגון בית דיור מוגן, השישי בקבוצה, וכן הגדלת שטחי המשרדים.

"בסוף יולי הודענו על חתימה על הסכם למכירת אחזקתנו בלאומי קארד. עסקה זו מהווה צעד נוסף במסגרת אסטרטגיית הקבוצה למקד את פעילותה בתחום הנדל"ן המניב דרך מכירת העסקים אשר אינם בליבת הפעילות, כפי שהקבוצה עשתה בהצלחה בשנים האחרונות".

בהודעתה מוסרת עזריאלי פרטים נוספים על ההתפתחויות בפעילותה.

מהחברה נמסר כי תהליך אכלוס הבניין בעזריאלי שרונה מתקדם כמתוכנן ונכון למועד פרסום הדוח אוכלסו מעל 95 אלף מ"ר. כ-98% משטחי ההשכרה למשרדים בבניין הושכרו, כולל אופציות וטיוטות מתקדמות. באכלוס מלא פרויקט עזריאלי שרונה יניב 200-210 מיליון ₪ NOI בשנה.

בחודש מאי 2018 הודיעה החברה על השלמת עסקה לרכישת זכויות מקרקעין בדרך מנחם בגין 148 בתל אביב, הכוללות בניין בן 4 קומות מעל קומת קרקע מסחרית בשטח כולל של כ-5,500 מ"ר המושכר ברובו למטרת משרדים תמורת 260 מיליון שקל. הנכס כולל זכויות בניה בלתי מנוצלות בהתאם לתב"ע החלה על המקרקעין בהיקף של כ- 21,000 מ"ר שטח עילי וכן את זכויות המוכרים לחכירת שטחים תת קרקעיים בחלקה הסמוכה המיועדים להרחבת מרתפי החניה של הבניין.

בקשר להרחבת קניון עזריאלי מוסרת החברה כי בהמשך לקבלת אישור הוועדה המחוזית להגדלת זכויות הבניה לכ-150 אלף מ"ר של משרדים, מסחר, מלונאות ומגורים היא ממשיכה בעבודות חפירה ודיפון בשטח. בעזריאלי פאלאס מודיעין שווקו עד כה כ-65% מיחידות הדיור בפרויקט. בחודש יולי האחרון התקבלו האישורים הנדרשים והחברה צפויה להתחיל בתהליך האכלוס במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

ביולי 2018 הודיעה החברה כי רכשה בניין משרדים בן חמש קומות בעיר אוסטין, טקסס, ארה"ב, בשטח של כ-23,200 מ"ר, תמורת כ-100.5 מיליון דולר.  מהחברה נמסר כי הבניין הנו החדש מבין כל בנייני המשרדים באזור והוא כולל גם כ-970 מקומות חנייה אשר מרביתם נמצאים במבנה חנייה סמוך. הבניין מושכר במלואו בהסכמי שכירות הכוללים מנגנונים קבועים לעליית שכר דירה לאורך כל תקופת ההסכמים האמורים. ה-NOI השנתי הממוצע של הסכמי השכירות לאורך תקופת השכירות עומד על כ- 6.7 מיליון דולר, המהווה תשואה שנתית של כ-6.7%.

הרחבת קניון עזריאלי ירושלים – ביולי 2018 עדכנה החברה כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את בקשתה להפקדת תכנית להרחבת שטחי קניון עזריאלי ירושלים, המדורג מס’ 1 בישראל מזה מס’ שנים, בכ- 100 אלף מ"ר ברוטו עילי הכוללים שטחי מסחר, תעסוקה, דיור מוגן ומבנה שיבנה עבור עירית ירושלים. הוועדה אישרה במסגרת הדיון את הרחבת שטחי המסחר בקניון בכ-22 אלף מ"ר ברוטו (כ-15 אלף מ"ר שטחי השכרה) לכ-55 אלף מ"ר (שטחי השכרה). את שטחי התעסוקה, הממוקמים מעל הקניון אישרה הוועדה להגדיל בכ-36 אלף מ"ר ברוטו נוספים לכ-39 אלף מ"ר. עוד אושר הקמתו של מתחם דיור מוגן ואגף סיעודי בצמוד לקניון, בשטח של כ-40 אלף מ"ר ברוטו (עד 300 יח"ד). הרחבת שטחי קניון עזריאלי ירושלים תבוצע בשני שלבים: השלב הראשון יכלול בעיקר את המסחר והדיור מוגן, והשלב השני יכלול בעיקר את שטחי התעסוקה.

מכירת לאומי קארד – ביולי 2018 דיווחה החברה כי התקשרה יחד עם בנק לאומי בהסכם למכירת מלוא אחזקותיהם בלאומי קארד (חלק החברה 20%) לקרן ההשקעות Warburg Pincus תמורת סך של 2.5 מיליארד שקל, חלק החברה בתמורה הינו 500 מיליון שקל.