זכויות עובדים    

עושים מילואים? מגיע לכם כסף!

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

עושים מילואים? יש לכם גם זכויות –  מהו תגמול מילואים, מי זכאי לו ואיך מממשים את הזכות? – כל התשובות בפנים

שירות המילואים במדינת ישראל הוא חובה. בנוסף לגיוס חיילי מילואים בשגרה (לצורך הכשרה, אימונים ותעסוקה מבצעית), ניתן לקרוא לשירות מילואים גם ב"נסיבות חירום"" (צו 8)  או כאשר מתקיימים "צרכים ביטחוניים דחופים".

אנשי המילואים צריכים להתמודד עם השלכות של היעדרות ממושכת מהעבודה, תשלומים על נסיעות, פיגורים בהספק ועוד. המצב גרוע אף יותר כאשר מדובר בעצמאים הנקראים למילואים ובעקבות זאת העסק שלהם נפגע או מושבת.

החדשות הטובות: מדינת ישראל מקפידה לפצות את חיילי המילואים על הנזק והטרחה שנגרמים להם בעקבות מילוי חובתם זו. מגיע להם! והאמת שבמקרים רבים הפיצוי הזה לא עולה בקנה אחד עם ה"נזק" שנגרם כתוצאה מהשירות ועזיבת העסק והעבודה לפרק זמן ממושך.

תגמול מילואים – המוסד לביטוח לאומי משלם "תגמול מילואים" לכל אדם שנקרא לשירות מילואים על פי חוק שירות ביטחון, וכן למי שנקרא לאימון על פי חוק שירות עבודה לשעת חירום (מל"ח). כמו כן המוסד לביטוח לאומי משלם החזרים לנערים עובדים עד גיל 18, שנעדרו מעבודתם עקב השתתפותם בקורס קדם צבאי.

למי מגיע?

תגמול מילואים משולם למי ששירת שירות מילואים כחוק או שירות חצי יומי או שהשתתף באימון מתוקף חוק שירות עבודה בשעת חירום, וכן לנער עובד שהשתתף בפעילות במסגרת החינוך הקדם צבאי.

איך מממשים?

כדי לממש זכאות לתגמול המילואים, יש להמציא אישור המעיד על תקופת השירות – טופס 3010. יש לוודא שהאישור חתום כראוי והפרטים האישיים ותקופת השירות מעודכנים כהלכה.

תקופת מאסר במהלך השירות אינה מזכה בתגמול, אלא אם בית דין צבאי או קצין שיפוט בכיר הורו אחרת.

תביעה לתגמול מילואים תוגש כתביעה אישית או כתביעה באמצעות המעסיק, בהתאם למעמדך בביטוח הלאומי.

סכום התגמול

תגמול המילואים מחושב לפי מכפלה של השכר היומי ומספר ימי השירות, בהתאם למינימום ומקסימום התגמול לתשלום.

עובד עצמאי יקבל פיצויבנוסף לתגמול. סכום הפיצוי יהיה בשיעור של 25% מהתגמול המחושב לפי הכנסתו כעובד עצמאי בלבד – בשלושת החודשים שקדמו לשירות, עד לתקרת התגמול המקסימלי ליום.

מה הזכויות וההטבות של סטודנטים במילואים

הנחה ברכישת קרקע לחייל מילואים

חיילי מילואים זכאים להנחה בארנונה