רכב ותחבורה    

עושים ביטוח חובה לרכב? כך תוזילו את המחיר

מעודכן ל-08/2022

בזכות הרפורמה של רשות ההון תוכלו להוזיל את תעריפי ביטוח החובה לרכב שלכם – פרטי או מסחרי איך עושים את זה? המשיכו לקרוא

הרפורמה שיזמה רשות ההון, הוזילה בעשרות אחוזים את תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 3.5 טונות. ​על מנת ליהנות מהוזלה בדמי ביטוח חובה, חשוב להשוות מחירים בין חברות הביטוח השונות, ולבדוק היכן מציעים את התנאים הטובים יותר.​

מהו הפול?

הפול הינו תאגיד בבעלות משותפת של חברות הביטוח הפועלות בענף, אשר מחירי ביטוחי רכב בו נקבעים על ידי המפקחת על הביטוח. לפני כניסת התוכנית לתוקף, תעריפי הפול היו גבוהים יחסית ולכן עיקר לקוחותיו היו מבוטחים שלא הצליחו לרכוש ביטוח דרך חברות הביטוח. כיום, הפול מציע לכל בעלי הרכב – פרטיים ומסחריים (עד 3.5 טון), תעריפי ביטוח תחרותיים וזולים יותר. עדכון תעריפי הביטוח בפול הוביל להגברת התחרות בענף, מה שגרם לכך שמספר חברות ביטוח הוזילו אף הן את דמי הביטוח אותo הן גובות מהפוליסות שנמכרות לציבור.

במסגרת התוכנית, ניתנות הנחות בדמי הביטוח בפול לכלי רכב בהם מותקנת מערכות בטיחות מצילות חיים (מערכת בקרת יציבות – ESP, מערכות התרעה בפני התנגשות וסטייה מנתיב). בנוסף, נהגים צעירים (עד גיל 24) ונשים, זכאים להוזלות משמעותיות נוספות.

איך תוכלו להפחית את תשלום דמי ביטוח החובה?

על מנת שתוכלו ליהנות מהוזלה בדמי ביטוח החובה, עליכם לבצע השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות, לרבות הפול, באמצעות מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה של רשות שוק ההון. השוואת המחירים תסייע לכם למצוא הצעה אטרקטיבית יותר מזו שאתם משלמים כיום. חשוב מאד לזכור בהקשר זה, כי הכיסוי הביטוחי שמציעות לכם חברות הביטוח והפול זהה – כלומר, ביטוח חובה שתרכשו מחברה אחת יקנה לכם את אותו כיסוי ביטוחי כמו ביטוח חובה שתרכשו מחברה מתחרה בענף או הפול. ההבדלים בין החברות באים לידי ביטוי אך ורק במחיר ובאיכות השירות.

שימו לב – ההבדלים בין תעריפי הביטוח של החברות השונות עשויים להגיע לאלפי שקלים. לכן, לפני רכישת ביטוח חובה, חשוב להיכנס למחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה ולהשוות מחירים.

אופן השימוש במחשבון

כדי להשתמש במחשבון, תידרשו להזין מספר פרטים הן על הרכב שלכם (סוג הרכב, סוג בעלות, נפח מנוע, מערכות בטיחות המותקנות ברכב ועוד) והן על הנהגים הצפויים להשתמש בו (מין וגיל הנהג, וותק נהיגה, מספר תאונות של הנהגים, מספר פסילות רישיון). לאחר מכן תקבלו רשימת הצעות מחברות הביטוח השונות. שימו לב – התעריפים המוצגים נכונים לאותו החודש בלבד. אם התעריפים שהוצעו לכם על ידי חברת הביטוח גבוהים מאלו המוצגים במחשבון, באפשרותכם לפנות ליחידה לפניות הציבור של הפיקוח על הביטוח ולדווח על כך.​

מלבד התעריף, המחשבון מציג את מדד איכות השירות בביטוח רכב חובה, עבור כל חברת ביטוח שהציעה לכם הצעה. מדד השירות משקף את רמת השירות של חברות הביטוח. ככלל, ציון משוקלל גבוה יותר במדד השירות פירושו חברת ביטוח איכותית יותר, כשהציון המרבי הניתן לחברה הוא 100. עם הסעיפים שניתן להם משקל במדד השירות ניתן למנות את אחוז התשלומים מכלל התביעות, ואת מידת שביעות הרצון של הלקוחות. כמו כן המדד כולל את מספר התלונות שהוגשו כנגד חברת הביטוח ואת זמני המענה – שזה אומר זמני ההמתנה בטלפון. בנוסף, לצורך המדד נלקחים בחשבון גם הכלים הדיגיטליים שחברת הביטוח מעמידה לרשות הלקוחות ואת היכולת שלהם לבצע פעולות ולברר מידע באמצעותם.  תוכלו לקרוא עוד על מדד השירות בביטוח רכב חובה​ באתר של רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון, שם תוכלו לראות ממה מורכב הציון של כל חברה, גם ביחס לממוצע של כל החברות.

חמישה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים ביטוח רכב

למה ביטוח הרכב שלכם מתייקר?