שוק ההון    

עוד חברת קנאביס בדרך לבורסה; פארמוקן תמוזג לתוך מדיקל

עוד חברת קנאביס רפואי בדרך לבורסה. הקנאביס הרפואי הוא הטרנד החם בשווקים ועכשיו מודיעה חברת פארמוקן, מחלוצות תעשיית הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם,כי תתמזג לתוך החברה הציבורית מדיקל.

לפארמוקן נתח שוק דומיננטי בישראל של כ-14%, והיא מעניקה שירות שוטף לכ-4,500 מטופלים בחודש ומציגה גידול עקבי דו ספרתי ברווח הנקי. לחברה שיתופי פעולה בינלאומיים המבוססים על מחקר ופיתוח של החברה, הידע וניסיון רב השנים.

במסגרת העסקה מדווחת פארמוקן כי היא צפויה לסיים את שנת 2018 עם הכנסות משוערות של כ-14 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-4.2 מיליון שקל (כ-30% מסך ההכנסות) ורווח נקי של 3.2 מיליון שקל (כ-23% מסך ההכנסות).

בהתאם להסכם שנחתם, מדיקל תרכוש את מלא (100%) הון המניות של חברת פארמוקן, אשר יהוו כ- 72.24% מהונה של מדיקל. ההסכם כולל את העברת כלל הפעילות והידע של פארמוקן למדיקל, ובכלל זה מגוון הפעילויות של החברה בשרשרת הערך בתחום הקנאביס בריבוי, גידול, עיבוד, ייצור ומכירה של מוצרי קנאביס לשימוש רפואי וכן ייצור ופיתוח עצמי של מוצרים נלווים ופורמולציות ייחודיות, סדרת מוצרים בתחום הפארמה לטיפול בכאבים כרוניים וסדרת מוצרים בתחום הקוסמטיקה, שיתופי הפעולה הבינלאומיים, פעילות המו"פ והמחקר קליני בתחום של מחלת עור נפוצה וחסרת מזור.

בהתאם לדיווחיה האחרונים של מדיקל בקופתה של חברת מדיקל מזומן בהיקף של 12.3 מיליון שקל.

בעלי המניות הגדולים כיום במדיקל הינם החברות ווליו בייס עם 27% וסייבל השקעות עם 16%.

פארמוקן פועלת מעל עשור בתחום הקנאביס הרפואי והינה אחת משמונה החברות היחידות בישראל בעלות רישיון פעיל ממשרד הבריאות לגידול קנאביס רפואי והפצתו למטופלים בישראל. החברה מגדלת ומשווקת מגוון זנים של צמח הקנאביס, מפתחת זנים ייחודיים, פועלת בתחום מיצוי שמנים מצמח הקנאביס וייצור חיצוני של מוצרים גמורים בהתאם לתקני ה-GMP. כמו כן, לפארמוקן ידע נרחב בייצור עצמי של שמנים ושמן חצי מוצק.

לפארמוקן חוות גידול בצפון הארץ, ליד נצרת, המשתרעת על פני שטח של כ-20 דונם, מתוכם כ-10 דונם משמשים לגידול שוטף של כ-3.5 טון קנאביס מעובד (10-12 טון קנאביס לפני עיבוד) באמצעות חקלאות שהינה בקדמת הטכנולוגיה. ביתרת השטח, אשר אינו משמש לגידול השוטף, משתמשת פארמוקן לפעילויות נלוות לייצור מוצרי הקנאביס ולפעילויות משלימות לתחום הקנאביס, כגון: הקמת מערך ייצור לתרביות רקמה וייצור מכשור ייעודי לתעשיית הקנאביס המבוסס על ידע וניסיון רב שנים של פארמוקן.

בנוסף, לפארמוקן שיתופי פעולה בינלאומיים בתחומים מגוונים, באוסטרליה עם חברה ציבורית אוסטרלית (QBL) אשר לה רישיון לגידול וייצוא קנאביס מאוסטרליה וכן קשרי הפצה נרחבים של מוצרים קוסמטיים ותוספי תזונה באוסטרליה, באירופה ובמזרח הרחוק.

שיתוף פעולה במיזם בקמבודיה על פי מזכר הבנות חתום, המקנה לפארמוקן שיעור של 20% במיזם המשותף לאחר הקמתו ללא כל התחייבות להשקעה הונית מצידה. ייעודו של שיתוף הפעולה הינו הקמת אתר גידול in-door וחממות בתקן GAP ומפעל תעשייתי בקמבודיה של מוצרים בתחום הקנאביס הרפואי וייצואם למדינות אחרות, בכפוף לקבלת רישיונות לפעילויות אלו.

שיתוף פעולה ביוון על פי מזכר הבנות חתום, המקנה לפארמוקן שיעור של 20% במיזם המשותף לאחר הקמתו ללא כל התחייבות להשקעה הונית מצידה, עם  אופציה להגדיל את חלקה עד ל-49% על בסיס השקעות הוניות במיזם. ייעודו של שיתוף הפעולה הינו הקמת אתר גידול in-door וחממות בתקן GAP ומפעל תעשייתי ביוון בדגש על ייצור בתקן GMP של מוצרים בתחום הקנאביס הרפואי לשוק המקומי וייצואם.

בתחום הפארמה, לפארמוקן סדרת מוצרים לטיפול בכאבים כרוניים וכן שמן חצי מוצק המטפלים בפגיעות עור. פארמוקן מספקת את מוצריה לכלל ההתוויות הרפואיות המאושרות על ידי משרד הבריאות לשימוש בקנאביס רפואי. במסגרת פעילות זו, משתפת פארמוקן פעולה עם בית חולים ומוסד אקדמי מובילים במסגרת מחקר קליני בתחום של מחלת עור נפוצה וחסרת מזור.

בתחום הקוסמטיקה, לפארמוקן סדרת מוצרים המבוססים על חומרים פעילים מצמח הקנאביס ועל למעלה מ-20 פורמולות ייחודיות בפיתוח עצמי, אשר חלקן מושתתות על טכנולוגיית היידרו-ג'ל ייחודית. מוצרים אלו משווקים במינונים המאפשרים מכירה בדלפקי חנויות מחוץ לישראל, במדינות המתירות מכירה ומהווים בין היתר בסיס לשיתופי הפעולה הבינלאומיים של פארמוקן.

בתחום המחקר והפיתוח, פועלת פארמוקן לפיתוח חומרי הדברה ייעודיים לגידול הקנאביס- באמצעות שיתוף פעולה עם מכון מיג"ל (מרכז ידע גליל עליון) בתחום הגנת הצומח, שנועד לפתח אמצעי הדברה ידידותיים משולבי הדברה ביולוגית; וכן משתפת פעולה עם מעבדה לחקר הסרטן של מוסד אקדמאי לבחינת השפעותיהם של זנים ומוצרי קנאביס שונים על תאים סרטניים במטרה לאפשר התאמת זנים למחלות.

מר גיל חובש, מנכ"ל פארמוקן, מסר: "אנו שמחים על השלמת ההסכם שיהפוך את פארמוקן לחברה ציבורית ויאפשר לה להאיץ באופן משמעותי את הצמיחה בשוק הישראלי ובשווקי היעד בחו"ל. לפארמוקן היצע מוצרים רחב ופעילות תעשייתית ענפה לאורך כל שרשרת הערך של מוצרי הקנאביס. מיצובה העיסקי הגבוה של פארמוקן אפשר לנו לחתום על מזכרי הבנות להסכמים אסטרטגיים באוסטרליה, קמבודיה ויוון ואשר עשויים לייצר לנו הזדמנויות עסקיות נוספות להרחבה משמעותית של פעילותנו ללא צורך בהשקעת מימון מצידנו. במקביל, ועל בסיס הידע והניסיון הרב שנצבר בחברה, אנו משקיעים במחקר ופיתוח להרחבת פעילותנו בתחום הפארמה והניסויים הקליניים".

מר עדו נויברגר, יו"ר מדיקל קומפרישין סיסטם, מסר: "אנו שמחים על חתימת ההסכם עם חברה צומחת ורווחית כפארמוקן, חברת קנאביס רפואי מהגדולות והמובילות בתחומה ובעלת אופק עסקי ויתרונות תחרותיים מובהקים. גילינו שותפים הגונים ומקצועיים והצלחנו לחתום על הסכם סופי הכולל מצגים ותחזיות המעידים על מיצובה העסקי הגבוה של פארמוקן ועל איתנותה הפיננסית".

אהוד ברק פותח דלתות לאינטרקיור: גייסה 45 מיליון שקל מבעל השליטה וקרן GMF בפרמיה של 37%