משפט    

עובדי תמ"א 38 השתלטו על דירה – הבעלים יפוצה ב-30 אלף שקל

בית משפט; צילום דוברות

בית משפט השלום בפתח תקווה הכיר בתביעה של  בעל דירה בעיר נגד חברת הבנייה "חיזוק פלוס מקבוצת תמ"א 38": הבעלים פוצה בכ-30 אלף שקל על תיקון נזקי נזילות ועל כחודשיים וחצי שבהם הדירה לא הייתה שמישה.

המקרה מתחיל כשחתמו הדיירים והחברה על הסכם לביצוע עבודות חיזוק בהתאם לתמ"א 38. בינתיים עבר התובע עם משפחתו לדירה שכורה, והשכיר את הדירה. אך כארבעה חודשים אחרי שהחלו העבודות, עזבה השוכרת את הדירה ולא נמצא שוכר במקומה.

כחודשיים מיום עזיבת השוכרת הגיע  הבעלים לדירה ומצא שהיא פרוצה ופתוחה. שלושת המזגנים שבדירה פעלו, וכך גם חימום המים החשמלי וכל האורות. לפי הבעלים, בדירה היו פזורים מזרנים, שמיכות, כריות, כלי רחצה ועוד. לא רק זאת, הוא מצא גם נזקים שנגרמו עקב חדירת מים לדירה.

לטענתו, למרות שהחברה הבטיחה לתקן את הנזקים ולפעול נגד הפולשים לא עשתה זאת, והמקרים חזרו על עצמם. החברה הגיבה שהדירה לא הייתה אמורה להיות מושכרת בחלק ניכר מתקופת העבודות והוסיפה שהדירה הייתה במצב גרוע  וגם לפני הפרויקט מדובר בבניין שהוגדר כ"מבנה מסוכן". עוד טענה שאנשים מטעמה התריעו בפני התובע כי יש פועלים זרים באזור שעובדים עבור קבלנים אחרים ועליו לשמור על דירתו. גם בנזילות  האשימה את התובע שכן  הוא שהתקין צינור פיראטי על הגג וסיכל את ביצוע התיקונים בכך שלקח את מפתחות הדירה.

מומחה קבע שעלות תיקון הליקויים היא 14,700 שקל והשופט קיבל את חוות דעתו. בפסק הדין צוין שהחברה לא הוכיחה שהתובע התקין צינור על הגג, ובכל מקרה, אין מחלוקת שהנזילה התרחשה בגלל העבודות שהיא ביצעה ולכן היא אחראית לנזקים.

התובע גם  הציג מסמך יחיד של המפקח שלפיו במהלך שבוע אחד  הדירה לא הייתה ראויה למגורים. מנגד, כתב השופט, הוכח שלאחר הוצאת המסמך ולפחות עד מועד הגשת התביעה הנתבעת לא ביצעה בדירה תיקונים שמאפשרים את המגורים בה.

השופט קבע שהתובע זכאי לדמי שכירות של חודשיים וחצי. השופט  גם חייב את הנתבעת בסך כולל של 26,584 שקל בתוספת הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 6,135 שקל.

ארנונה – כל מה שצריך לדעת!