חדשות    

עד 2024 פאנלים סולאריים ישלטו באנרגיה החלופית

Pixabay

עד 2024 פאנלים סולארים ישלטו באנרגיה בת-קיימא, שתהווה 50% מסך האנרגיה, כך לפי סוכנות האנרגיה הבינלאומית.

מדוח הסוכנות עולה שעד 2024 תגדל התפוקה העולמית ממקורות אנרגיה מתחדשים ב-1,200 ג'יגה-וואט,  חלקה של אנרגיה בת-קיימא בתפוקה העולמית יגדל ב-26% היום ל-30% ב-2024.  סין צפויה להוביל את הדרך בהשקת פרויקטי אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח, למרות שגם המאמצים בארצות הברית ובאירופה ניכרים.עם זאת, קצב הגידול עדיין נמוך מהדרוש כדי להגביל את ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות צלזיוס – היעד שנקבע באמנת פריז. מקורות סולאריים יספקו  60% מהעלייה. הסיבה היא ירידה במחיר בשיעור של בין 15% ל-30%. מספר הפאנלים הסולארים בבתים עתיד להכפיל את עצמו ולהגיע ל-100 מיליון גגות ב-2024, והגידול החד ביותר ביחס לגודל אוכלוסייה יירשם באוסטרליה, בלגיה, קליפורניה, הולנד ואוסטריה. עדיין מדובר בגגות מעטים, 6%, אך נראה שעם השנים אלו יגדלו.

אומנם אנרגיה בת-קיימא היא כבר מקור החשמל השני בגודלו בעולם, אבל פריסתה צריכה להיות מהירה יותר. האתגרים הם  אי-ודאות רגולטוריות, סיכוני השקעה גבוהים ואינטרגציה של מערכות סולאריות ורוח.

מחיר פאנלים סולאריים

מחירי פאנלים סולאריים ביתיים ירדו בכ-70% בשנים האחרונות, כך שכיום מדובר בחלופה הזולה ביותר לייצור חשמל, בהשוואה לכל הדלקים הפוסיליים המזהמים – פחם, נפט וגז טבעי.

מערכת ממוצעת תניב תשואה דו-ספרתית ברמת סיכון נמוכה מאוד ותחזיר את ההשקעה בין 6 ל-8 שנים.  עם זאת, החזרת ההשקעה על התקנת מערכת סולארית על הגג תלויה בתפוקת המערכת אשר משתנה בין בית לבית, אך בממוצע רואים החזר השקעה לאחר 6-8 שנים. מדובר גם במערכת עמידה יותר מדוודים הפחות חשופה לקורוזיה. אך עדיין דורשים ניקיון ותחזוקה.

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה

פאנלים סולאריים יוצבו בצמתים ו10% מהחשמל בארץ יהיה אנרגיה ירוקה

האם אילת תהפוך לעיר הסולארית הראשונה בישראל?