חדשות    

סניפי הבנקים יצטמצמו לסניפים ייעודיים בלבד

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock

  "ממחר השירות הבנקאי הפרונטאלי לציבור ירוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית. בסניפים אלה ניתן יהיה לבצע פעולות חיוניות, שאינן ניתנות לביצוע באמצעים בנקאיים ישירים. ללקוחות מגיל 70 ומעלה יינתן מענה מותאם ומורחב. הכספומטים הבנקאיים ימשיכו לעבוד כסדרם. אנו נוקטים צעד זה בעקבות הנחיות משרד הבריאות על צמצום הפעילות והתנועה במרחב הציבורי. הצעד יאפשר המשכיות במתן השירותים הבנקאיים לציבור הרחב, תוך שמירה על בריאותו ועל בריאות עובדי הבנקים. אני קוראת לציבור לבצע את כל הפעולות הבנקאיות באמצעים הישירים: בטלפון, במכשירים האוטומטיים, אפליקציה ואתר הבנק", כך לפי הודעת המפקחת על הבנקים חדוה בר. המשמעות היא צמצום הפעילות בסניפים לטובת פעולות ישירות עם הקלה על בני 70 ומעלה.

 הבנק רשאי לצמצם את שירותי קבלת קהל לסניפים ייעודיים בלבד. בשאר הסניפים תתאפשר עבודה ללא קבלת קהל.  ככלל, בקביעת הסניפים הייעודיים למתן שירות קבלת קהל, יפעל הבנק לפי רשימת סניפם מרכזיים. עם זאת, בהתאם לנסיבות, הבנק יוכל לשקול את שינוי הרשימה, תוך שמירה על פיזור גאוגרפי מתאים ושיקולים נוספים רלוונטיים לעת הזו (גודל סניף, קיום קופה ועוד).

נקבע כי שיעור הסניפים שבהם יינתן שירות לקהל יעמוד על 25% לפחות ממספר סניפי הבנק. כדי לצמצם את הסיכון להידבקות, מוצע שהבנק יפעל להפחית עומסים: דרישה מלקוחותיו לקבוע תור מראש, הצבת עמדת ביטחון בכניסה לסניף ועוד, בהתחשב בהוראות הרשויות המוסמכות.

בסניפים המרכזיים  יינתן שירות לכלל לקוחות הבנק. עוד הבנק יפרסם באתר האינטרנט, ובאמצעים נוספים שיבחר, את רשימת הסניפים שבהם יינתן שירות ללקוחות.

עוברים לערוצים דיגיטליים

עוד על פי הנחיות הפיקוח, הבנק ישקול פעולות לעידוד לקוחותיו לעבור לקבלת שירותים בערוצים הדיגיטליים ולהימנע מלהגיע להסניף, אלא בנסיבות מיוחדות. הבנק ימשיך וייערך להרחבת עבודה מרחוק תוך ניהול הסיכונים הכרוכים בכך.

בפיקוח מוסרים שימשיכו לעדכן את ההוראות, ככל שיידרש ובהתאם להנחיות שתפרסם המדינה. רשימת הסניפים המרכזיים תפורסם במהלך היום באתר בנק ישראל ואתרי הבנקים.

מוקדי הבנקים עמוסים עקב בקשות לדחיית משכנתאות

קורונה – עדכונים: מניין החולים בקורונה בישראל הגיע ל-213