שוק ההון    

סמסונג צנחה ביותר מחצי ברווח הנקי

גלקסי 10

על רקע מלחמת הסחר ומגבלות של יפן על קוריאה צנחה סמסונג  ב-53% ברווח הנקי ל-4.4 מיליארד דולר ברבעון השני

סמסונג  הדרום קוריאנית צנחה ב-53% ברווח הנקי ברבעון השני, ל-4.4 מיליארד דולר, כך עולה מדוחותיה. החברה הודיעה כי הרווח התפעולי צנח בשלושת החודשים בין אפריל ליוני ב-56%, ל-5.6 מיליארד דולר.

בינתיים בדרום קוריאה מתמודדות החברות  עם הגבלות מסחר שהטילה יפן על משלוחים של רכיבים בתעשיית ההייטק למדינה, והחשש הוא שהמחלוקת תשבש את הייצור של שבבים ומסכים. סמסונג היא היצרנית הגדולה בעולם של שבבי זיכרון ומכשירי סמארטפון. סמסונג חוששת מחוסר ודאות בשוק בגין עניין זה, אם כי צופה התאוששות במחצית השנייה.

הרווח התפעולי בחטיבת המוליכים למחצה, שמייצגת מעל למחצית מהכנסות החברה, צלל ברבעון ב-70%, ל-3.4 טריליון וון, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. האנליסטים מעריכים כי צמצום ההשקעה והתפוקה של יצרניות השבבים יביא להתאוששות

הרווח התפעולי בחטיבת המכשירים הניידים נפל ב-41.6% לעומת הרבעון השני של השנה שעברה, ל-1.56 טריליון וון, על רקע האטה במכירות מכשירי הסמארטפון. עם זאת, החברה הרוויחה מהירידה במכירות הסמארטפונים של וואווי בטווחי המחירים הנמוכים עד בינוניים. סמסונג דיווחה גם על יציבות במכירות הציוד לרשתות הדור החמישי – וגם במקרה הזה החברה הרוויחה מהקשיים של וואווי בשל הסנקציות האמריקאיות.

האנליסטים גם סבורים כי הביצועים הפיננסיים של סמסונג ישתפרו ברבעון הרביעי של השנה, אף שההאטה בכלכלה העולמית, מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין והגבלות המסחר שהטילה ארה"ב על וואווי מוגדרים כגורמי סיכון שעלולים לפגוע בהתאוששות הזו.

סמסונג תיכננה להודיע היום על תוכנית שנועדה להחזיר כסף לבעלי המניות, אך דחתה את ההודעה לתחילת השנה הבאה. "קשה לצפות את תזרים המזומנים בגלל האי ודאות", אמר רוברט יי, מנהל יחסי הציבור של סמסונג, במסיבת עיתונאים.

סמסונג פיי – כל מה שצריך לדעת

אפליקציית עדכונים לסמסונג היא הונאה

שני טאבלטים של סמסונג מגיעים לישראל. מחיר 2000 שקל

 

בחברה מקווים להעלות מחדש את מכירות הסמארטפונים במחצית השנייה של השנה הודות להשקת דגם חדש, גלקסי נוט 10, כבר באוגוסט; בספטמבר תשיק החברה את הטלפון המתקפל הראשון שלה.

כמו כן, ענקית הטכנולוגיה הזהירה מפני חוסר הוודאות המתגבר בשל מחלוקת הסחר המסלימה בין דרום קוריאה ויפן, שעלולה לפגוע בביצועים שלה.