שוק ההון    

סלקום תהפוך את חריש ל"עיר חכמה"; תניח בעיר כ-20 ק"מ של סיבים אופטיים

סלקום תרשת את חריש בתשתית תקשורת חכמה תת קרקעית שבה יועברו למעלה מ – 20 ק"מ של סיבים אופטיים. במסגרת ההתקשרות ופריסת התשתיות, תקים סלקום עבור העיר פתרונות טכנולוגיים מגוונים אשר יהפכו אותה לעיר חכמה ומובילה לרווחת כל תושביה.

סלקום כבר "החכימה" את צפת, כפר סבא ונהריה, ואתמול חתמו סלקום ועיריית חריש על הסכם להפיכת חריש לעיר חכמה.

בשנת 2008 הוחלט להכריז על חריש, אשר הוקמה במחצית שנות ה-90 אך אכלוסה נחל כשלון חרוץ,  כמרחב תכנון מיוחד על פי סעיף 32 בחוק התכנון והבנייה. נכון לסוף שנת 2017 התגוררו בעיר כ-4,000 תושבים אך בחודשים האחרונים הולכים ומתאכלסים מאות הפרוייקטים שנבנו בעיר בשנים האחרונות אשר עתידה למנות כמאה אלף תושבים.

עיר חכמה היא חלק מחזון תכנון ערים ואזורים אשר כולל שילוב בין טכנולוגיות מידע ותקשורת ופתרונות האינטרנט של הדברים באופן מאובטח במטרה לנהל את התשתיות בערים. המטרה בבניית עיר חכמה היא לשפר את איכות החיים על ידי ניצול הטכנולוגיה כך שהיא תגביר את היעילות של השירותים המסופקים ותיתן מענה לצורכי התושבים.

מסלקום נמסר כי השירותים שתעניק סלקום מבוססים על מערכות טכנולוגיות מתקדמות, באמצעות מערכת לניהול, שליטה ובקרה לתפעול שוטף של הפעילות בעיר ושל ניהול מערך האבטחה. בין הפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים שיוטמעו ניתן למצוא: תאורת רחוב חכמה בטכנולוגיית לד להתייעלות אנרגטית, לחצני מצוקה במוסדות חינוך למתן התראות מיידיות באירועי חירום, רישות העיר במצלמות חכמות, פתרון חכם לניהול אשפה, חיישנים לניטור איכות סביבה (זיהום אוויר, לחות, טמפרטורה), ניהול חכם של האירועים בעיר, שירותי Wi-Fi ציבוריים ועוד.

כל הפתרונות הטכנולוגיים מחוברים ישירות למערכת שליטה ובקרה מתקדמת, שמאפשרת לנהל את העיר ממקום אחד, בצורה אחודה, דרך ממשק מתקדם ומאובטח. המערכת תאפשר לרשות לנהל את האירועים השונים בעיר באופן יעיל כך שהתושב ייהנה מתגובה זריזה לפניות. המערכת גם תאפשר להגביר את רמת האבטחה בעיר באמצעות חיבור למצלמות, ניתוח אוטומטי של המידע ומתן מענה בהתאם.

ראש מועצת חריש, יצחק קשת אמר בתגובה: "בשנים האחרונות חריש עוברת מהפכה של ממש. לאחר שזינקה בשוק הנדל"ן ולאחר שמספר התושבים בה צמח באופן דרמטי, חריש מחזקת כעת גם את מעמדה הטכנולוגי כאשר שמנו לנו למטרה להפוך אותה לעיר ירוקה ומתקדמת טכנולוגית. ההסכם עם סלקום נחתם לאחר תהליך ארוך שהתחיל מחשיבה בסיסית שחריש חייבת להיות עיר מודרנית שמובילה בכל התחומים. הפיכתה של חריש לעיר חכמה תמשוך אליה תושבים רבים שרוצים לגור במקום איכותי, מתקדם וחדשני – שיציע לתושבים פיתוחים טכנולוגיים ושירותים ברמה הגבוהה ביותר."

מנכ"ל קבוצת סלקום ניר שטרן: "אנו מברכים את חריש על בחירתה בסלקום להפוך אותה לעיר חכמה. רישות העיר בסיבים אופטיים יחד עם פלטפורמת ניהול אורבני חכם של סלקום תהפוך את חריש לעיר אורבנית חדשנית וחכמה. היא תשפר השירות לרווחת התושבים ותביא לחסכון במשאבים ובהוצאות לרשות המקומית. הפיכת חריש לעיר חכמה היא צעד נוסף לביסוס אחיזתה של סלקום בעולם ה-IOT  ויש לה כל היכולות לפעול להובלת עולם הערים החכמות בישראל ולאספקת פתרונות חכמים לרשויות מוניציפליות."