חדשות    

סלינה: אכסניה שהיא גם חלל עבודה

בכל סלינה יש מטבח לשימוש האורחים, ספרייה, חלל עבודה, אולם קולנוע, חדר כושר ומסעדה

מה זה סלינה?  זו רשת אירוח שפונה לצרכים הייחודיים של המטיילים החדשים, למשל אנשי עסקים צעירים שבאו לכנס בתל אביב ורוצים את הטכנולוגיה שתאפשר להם להמשיך לעבוד. הם לא מסתפקים רק בחדר לינה, הם צריכים עמדת עבודה, חדרי ישיבות, בית קפה או מסעדה שבהם יכירו את המקומיים.

את סלינה הקימו רפאל מוסרי (40) ודניאל רודסבסקי (35)  ב-2015. הסניף הראשון נפתח בפדסי בפנמה. וכיום כבר יש לה 36 מתחמי אירוח פעילים במרכז ובדרום אמריקה. הסניף הראשון באירופה נפתח ב-2018 בפורטו שבפורטוגל והרשת מתעתדת להגיע גם לצפון אמריקה ולמדינות נוספות באירופה. כמו כן מלונות ראשונים בניו יורק, במיאמי ובתל אביב צפויים להיפתח הקיץ . רוב המתחמים הם בשטח כ־3,500 מ"ר, שכוללים שטחי שינה, חנויות, חללי עבודה וכל מה שיסייע להם לבדל את הרשת מהמלונות המסורתיים.

בדומה ל־WeWork, , גם סלינה רוצה להתאים את עצמה לשינוי בדפוסי המגורים, הנופש והעבודה בעולם. לפי מחקרים עדכניים שליש מאוכלוסיית העולם יהיו פרילנסרים, ואחד מכל 9 לא יצטרך מקום קבוע לעבודה שלו. גם הורדת מחירי הטיסות מאפשרת  להתנייד בקלות ממדינה למדינה. העובדים הניידים בעולם נקראים "נווד דיגיטלי".

בישראל החלה סלינה לפעול בשנה שעברה, והיא מיועדת  בקיץ הקרוב לעבוד בשלושה מבנים טמפלריים בתל אביב, ברחוב אילת, בנווה צדק על גבול פלורנטין, בשטח כולל של 1,500 מ"ר ובהיקף של 145 מיטות.  היא בונה גם על אזור שוק לוינסקי, 3,000 מ"ר שיכללו 250 מיטות. המקום צפוי להיפתח בקיץ 2020. המחירים בארץ הם  עבור מיטה בחדר משותף 35 דולר ללילה, חדרים זוגיים סטנדרטים ב־200 דולר ללילה, וסוויטות ב־400 דולר ללילה.

בכל סלינה יש מטבח לשימוש האורחים, ספרייה, חלל עבודה, אולם קולנוע, חדר כושר ומסעדה. לעיתים יש  מתחם הופעות חיות, חדרי ג'אם סשן ועוד. יגודל סניף ממוצע עומד על כ־300 מיטות, מתוכם כ־50% בחדרים פרטיים, והיתר בחדרים משותפים. הרשת מתכוונת לפתוח בחמש השנים הבאות כ־15 סניפים בישראל בהיקף של כ־15 אלף מיטות. מלבד הנכסים בתל אביב הרשת במו"מ על נכס ליד הכינרת, ובוחנת גם נכסים באילת, בירושלים ובמצפה רמון.

ישראל היא חלק ממהלך החדירה של סלינה לאירופה, שם תפתח הרשת 15 מתחמים בערים כמו אתונה, ליסבון ולונדון. כיום יש לרשת 10,000 מיטות, והיעד הוא להגיע ל־100 אלף עד 2022.

אורבן פלייס תקים חלל עבודה בירושלים – איפה, והאם כדאי?

חללי עבודה משותפים – עכשיו גם לתאגידים