חדשות    

סוכני הנסיעות עתרו לבית המשפט בנוגע לאיסורם למכור ביטוחי נסיעות

pixabay

הוויכוח בין סוכני הנסיעות לסוכני הביטוח לא נגמר: סוכני הנסיעות טוענים, אנו מוזילים מחירים ומבינים במסלולי הטיול, לעומת זאת אומרים סוכני הביטוח, זו עבירה על החוק ושיווק ביטוח צריך להיעשות על ידי מומחה

 המאבק בין סוכני הנסיעות לסוכני הביטוח מגיע לבית המשפט. התאחדות סוכני הנסיעות עתרה לבית המשפט העליון

בבקשה לצו על תנאי וצו ביניים נגד החלטת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, האוסרת על סוכני הנסיעות למכור פוליסות ביטוח ליוצאים לחו"ל שנכנסה לתוקפה.

לפי הסוכנים תיפגע התחרות ולכן תביא לעליית מחירים לצרכן, כך ישראלים אף ייצאו לחו"ל ללא ביטוח,ואז  המדינה היא שתידרש לשאת בעלויות טיפול והטסת נפגעים.

"לאחרונה ובמפתיע הודיע הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון על הקדמת מועד תחולת חוזר סוכנים ויועצים ל-1.5, לאחר שבמקור נקבעה ל-20.7.19 כדי לאפשר לכנסת להשלים חקיקה שתאפשר גם למשרדי הנסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל לנוסעים, ובכך להגביר את התחרות וצמצום הסיכון שנוסעים ייצאו לחו"ל ללא כיסוי ביטוחי הולם", כתבה ההתאחדות.

בעתירתה טוענת כי "ברור שרק סוכני הנסיעות מכירים את מסלולי הטיולים בעולם, את הסיכונים ואת מאפייני הנוסעים, כך שהסוכנים חיוניים להגנת צורכי הנוסעים לחו"ל".

המצב עד היום היה שסוכני הנסיעות הציעו ללקוחות הרוכשים שירותי תיירות לחו"ל גם ביטוח נסיעות. לשכת סוכני הביטוח פנתה לפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, בדרישה להפסיק נוהג זה בטענה שמדובר בעבירה על החוק, שכן רק בעל רישיון למכירת ביטוח רשאי למכור ביטוח נסיעות.

אז הפיקוח על הביטוח קיבל את עמדת סוכני הביטוח בחוזר שפירסם: "יש חשש שהלקוח יטעה לחשוב שסוכן הנסיעות בקיא בתחום הביטוח ומודע לצורכי הביטוח הייחודיים שלו. מאחר שלרכישת פוליסת ביטוח ישנן השלכות הרות גורל על היקף הפיצויים שהמבוטח יהיה זכאי לו בעת קרות אירוע ביטוחי, על הביטוח להיות משווק על ידי איש מקצוע המתמחה בתחום בלבד".

לדברי נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, "תחום ביטוח הנסיעות לחו"ל איננו מוצר מדף שאפשר למכור כמו סלולרי, אלא כזה שדורש מיומנות, ניסיון וידע. מדובר בניצחון גדול למבוטחים, שהיו מטופלים עד כה על ידי גורם לא מפוקח".

רוזנפלד הוסיף כי "ביטוח הנסיעות מורכב מהיבטים מקצועיים קריטיים, שצריכים להיות בידיהם של אנשים המתמחים בענף, סוכני הביטוח, שיודעים להתאים את הפוליסה לצרכיו של הנוסע ולסיכונים האפשריים הכרוכים בנסיעתו ולהגן על הציבור מפניהם".

סוכני נסיעות ימשיכו למכור ביטוח נסיעות – עד יולי 2019

מודל העמלות החדש לסוכני ביטוח – איך סוכני הביטוח מרוויחים (עליכם)? והאם זה ייפסק?