חדשות    

סוד הקריירה של ביל גייטס: אל תנוחו

מעודכן ל-06/2019

בעוד רוב המחקרים מראים שעובדים מרוצים בעקבות מאזן עבודה-פנאי, מתברר שעבור להיות מייסד חברת טכנולוגיה מצליחה צריך להקריב המון חופשות. כך טען מייסד מיקרוסופט המיליארדר ביל גייטס בוועידה שבה השתתף בשבוע שעבר ובה אמר ש"הוא לא באמת האמין בחופשות" בזמן שבנה את ענקית הטכנולוגיה שלו מאפס.  גייטס גם ציין שלא השתנה עם השנים..

את הדברים אמר בדיאלוג  עם מייסדת ומנכ"לית Eventbrite ג'וליה הרץ באירוע שאורגן למייסדים ע"י חברת יזמות ההון Village Global. "אני חושב שאדם עלול להאדיר יותר מדי את הרעיון של לעבוד מאד קשה. וזה באמת נכון שלא האמנתי בסופי שבוע ובחופשות", אמר גייטס, שהוסיף שרק כשנכנס לעשור הרביעי של חייו, הוא החל ליהנות שוב מסופי שבוע וחופשות. "אבל כן, יש לי דעה די מחמירה לפיה צריכה להיות הקרבה גדולה בשנים הראשונות," סיכם.

גם מייסד אמזון ג'ף בזוס אמר פעם ש"החיים והעבודה הם מעגל, לא מאזן", וקידם בכך את השילוב של החיים המקצועיים והאישיים – אבל לא היינו סומכים על בזוס בהחלטות על חיים אישיים. גם מייסד טסלה אלון מאסק אמר שבלתי אפשרי שלא לקיים לו"ז עבודה של 24/7, ואף צייץ פעם בחשבון הטוויטר שלו בעת שסיים יום עבודה במפעל של טסלה בשעה 2:32 בבוקר. נזכיר כי מאסק הודה בעברו שהוא נשאר ער באמצעות כדורים.

ומה לגבי מי שלא מתכנן להיות גייטס או בזוס?  רוב הסיכויים שלא תהיו גייטס או  בזוס. אז מה אומר המחקר לגבי איזון בית-עבודה בקריירות הפחות זוהרות שלנו? בארצות  הברית רבים חווים כיום שחיקה מהירה בעקבות עבודת-יתר ולחץ מתמיד. תמונה זו חוזרת על עצמה בכל מגוון המקצועות, החל ממשרות צווארון כחול ועד להנהלה בכירה. במהלך העשור האחרון חלה עלייה באלימות במקומות עבודה, עלייה בהיעדרויות עובדים וכן עלייה בתביעות פיצויים של עובדים ממעסיקיהם, המשמשים עדויות  להיעדר איזון בריא בין עבודה לצורכי חיים אחרים.

אנשי מקצוע בתחום הסיוע לעובדים טוענים כי קיימות סיבות רבות למצב זה, החל משאפתנות אישית, דרך דחק הנגרם כתוצאה מהתחייבויות משפחתיות ועד להתגברות קצב חידושי הטכנולוגיה. ממצאי מחקר שנערך  על ידי המרכז האמריקני למדיניות עבודה-חיים  מצביעים על כך כי מיליון ושבע מאות אלף בני אדם מתייחסים לעבודתם ואל שעות העבודה כמוגזמות, כתוצאה מתהליכי גלובליזציה. לתנאים קשים ומתישים אלו מגוון השלכות. על פי המחקר, חמישים אחוז  מהמנהלים הבכירים בתאגידים עוזבים את משרותיהם בשל סיבות של דחק ושחיקה. למרות ששישים וארבעה אחוז  מהעובדים חשים כי הם אחראים במידה רבה ללחצי העבודה, אלו עדיין תובעים מהם מחירים כבדים. המחקר מראה כי ברמה הלאומית שבעים אחוז  וברמה העולמית שמונים ואחד אחוז (מהעובדים טוענים כי עבודתם משפיעה על בריאותם. בין ארבעים ושישה לחמישים ותשעה אחוז  מהעובדים חשים כי דחק זה משפיע על יחסיהם הבין אישיים וחיי המין שלהם.

בישראל כמעט 70% מהאמהות וכמעט מחצית מהאבות מרגישים שהם נקרעים ולא מצליחים לתפקד בצורה טובה בשני תחומי החיים של משפחה ועבודה.

ישראל משתרכת מאחור במספר ימי החופשה והמחלה שהעובדים מקבלים, במדיניות חופשת הלידה, וביום עבודה ארוך ביחס לעולם.

ביל גייטס; צריך למסות את רווחי ההון לכסות את הגירעון

מיהו ביל גייטס ואיך הפך לאיש העשיר בעולם?