חדשות    

נתניהו הכריז על מענק של 500 שקל לקראת הפסח – האם יספיק להגיע בזמן?

רה"מ הודיע על מענק חד פעמי לקשישים ולכל ילד עד גיל 18 עד ארבעה ילדים במשפחה. השאלות הפתוחות: מאיפה המימון ומתי בפועל ייכנס הכסף לחשבונות הבנק   

 

על רקע משבר הקורונה, המשק המשותק ונתוני האבטלה שנוסקים מיום ליום, הכריז אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו על סיוע כלכלי מיידי לאזרחים לקראת חג הפסח.

נתניהו הודיע על חלוקת מענק חד פעמי של 500 שקל לקשישים ולכל ילד עד גיל 18 ועד ארבעה ילדים במשפחה. לדברי נתניהו, "המענקים ייכנסו ישירות לבנק – בלי טפסים, בלי ביורוקרטיה – ישר לחשבון הבנק".

עלות המענק הכוללת מוערכת ב-1.5 מיליארד שקל, והיא מיתוספת לתוכנית הסיוע הרחבה למשק בהיקף 80 מיליארד שקל שעליה הכריזו נתניהו ומשרד האוצר.

למרות דבריו של נתניהו, עולות כמה בעיות בנוגע למהלך. בעיה ראשונה היא בעיית המימון, כאשר על משרד האוצר למצוא את המקורות הכספיים למימון עלות המענק.

בעיה נוספת היא שלמרות ההכרזה, מהלך שכזה מחייב חקיקה בכנסת ומדובר בלוח זמנים צפוף ביותר אם המטרה היא לשגר את המענקים לקראת חג הפסח.

עוד בעיה היא טכנית ונוגעת לאופן חלוקת המענקים. המענקים אמורים להיכנס ישירות לחשבונאות הבנק של כל מקבלי קצבאות בישראל, אלא שהקצבאות הרגילות של הביטוח הלאומי לילדים משולמות ב-20 בכל חודש וקצבאות הזקנה משולמות ב-28 בכל חודש, כך שלפי לוח הזמנים הזה, המענקים לא יספיקו להגיע לחשבונות הבנק של הזכאים לפני ערב החג.