חדשות    

נתב"ג צפויים לגדול והעלות – 3 מיליארד שקל

בענף מעריכים שתנועת הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי הגדול של ישראל תגדל בחמש השנים הקרובות ותעלה על 30 מיליון – ולכן הוחלט להרחיב את טרמינל 3 בעלות 3 מיליארד שקל

אושרה במשרד התחבורה תוכנית הרחבה לטרמינל 3. הסיבה היא כי הגורמים בענף מעריכים שתנועת הנוסעים בנמל התעופה הבינלאומי הגדול של ישראל תגדל בחמש השנים הקרובות ותעלה על 30 מיליון – לעומת 23 מיליון נוסעים בשנה כיום. המשמעות של זה היא שהטרמינל הקיים בנמל לא יוכל לעמוד בקיבולת הנוסעים הגדולה.על פי ההערכות, העלות של השיפוצים וההרחבות תסתכם בסכום של כ-3 מיליארד שקלים.

התכנית להגדלת הטרמינל הבינלאומי כוללת הרחבת השטח הקרקעי בכ-80 אלף מטר, הוספת 90 דלפקי צ'ק אין חדשים ו-4 מסועים נוספים לקבלת כבודה. בנוסף, התכנון הוא להגדיל גם את שטח חנויות הדיוטי פרי, הרחבת אולם ביקורת הגבולות והבידוק וכן הגדלת שטחי החנייה.עוד מתוכנת בניה של זרוע חמישית שתאפשר ליותר מטוסים לצאת ולהיכנס אל המרחב האווירי של השדה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ: "אישרתי לרשות שדות התעופה תכנית השקעות בסך שלושה מיליארד שקלים על מנת להיות ערוכים בתוך מספר שנים לגידול של עד 30 מיליון נוסעים בשנה ולהיערך גם לאחר מכן לשנים שלאחר מכן לגידול של עד 35 מיליון נוסעים. עשיתי זאת כדי שכל אחד יוכל לטוס בתנאים האופטימליים משדה התעופה בן גוריון".

רק לאחרונה הודיעו גם על טרמינל 4 המיועד לבעלי חיים. טרמינל חדש שמיועד לטיפול בבעלי חיים, בעיקר כלבים וחתולים, יוקם בנמל התעופה בן גוריון בהשקעה של כמיליון דולר וחצי. הטרמינל צפוי להיפתח לקראת עונת הקיץ 2020 בשותפות בינלאומית שמובילה חברת Terminal4Pets בבעלות ד"ר איתן קריינר.

על פי התכנית, הטרמינל החדש יכלול מבנה ראשי שבו תהיה מבואה וקבלה, אגף טיפול בנושאי ההטסות, חנות מקצועית לממכר צרכים יעודיים (כמו כלובים וכו'), מכלאת פנימית, חדר וטרינר שמיועד לטיפולים רפואיים ועוד.

רב-קו לתיירים כבר בנתב;ג

מטח בטרמינל – להזמין מטבעות חוץ ולקבל בשדה התעופה