חדשות    

נשיא לשכת סוכני הביטוח: ביטוחים ישירים זו בגידה

. בעוד בתחומים אחרים המונח בגידה לא עובר בקלות, נראה שבתחום הביטוח מעזים יותר. נשיא לשכת סוכני ביטוח, ליאור רוזנפלד, דיבר היום בוועידת עדיף ה-19 ויצא נגד המוקדים הישירים שהקימו חברות הביטוח, ותקף את כוונת הבנקים וחברות האשראי להיכנס לתחום הביטוח. "המוקדים הישירים הם מעין בגידה", אמר.

חברות הביטוח בנו את עצמן על ידי סוכני הביטוח

הוא זועם גם על חברות הביטוח המעסיקות סוכנים ישירים "חברות הביטוח בנו את עצמן על ידי סוכני הביטוח. הכאב הגדול שלנו הוא מחברות הביטוח המסורתיות. חברות סוכני הביטוח בנו אותן במשך השנים. שם אנחנו רואים אפילו לעיתים מעין בגידה. לא יכולים לשכוח את הערוץ המרכזי, המקצועי שהוא גם הערוץ הכי זול  והוא סוכני הביטוח".

"לנו לא משלמים משכורת 13 ולא רכב ולא פנסיה. אותנו מתגמלים רק אם אנחנו מוכרים. מכרנו – קיבלנו, לא מכרנו לא קיבלנו. אנחנו השכפ"ץ של אותן חברות הביטוח. סוכן הביטוח הוא קו ההגנה הראשון מול המבוטח. אין להן את זה לא במוקדנים ולא אצל העובדים השכירים. לכן אנחנו מבקשים לסגור את המוקדים הישירים ונפעל גם בדרכים אחרות אם התופעה תתעצם".

"לא יכול להיות שחברות הביטוח יקומו בוקר אחד, יזנחו את הערוץ החשוב הזה של הציבור שיושב כאן ויעבדו לבד וימכרו את המוצרים שלהן ללא סוכני ביטוח. מי שייפגע זה הציבור – לקוח הקצה. בתקשורת נדע להעצים את היתרונות של סוכני הביטוח והם יתרונות רבים מאוד למול עובדי חברות הביטוח."

הוא דיבר על עתיד ענף הביטוח, על אתגרים והאיומים:

"סוכן הביטוח בשנת 2020 כבר מתמודד עם דיגיטציה, עם שינויי שוק והוא יהיה חייב להיות מקצועי יותר. אנחנו נסייע לסוכני הביטוח להיות מקצועיים יותר בשוק תחרותי".

החשש הוא שחברות האשראי ינצלו את כוחן ויתנו הלוואות ברכישת ביטוחים

"האיומים הם "השיווק הישיר של חברות הביטוח הוא בראש ובראשונה איום על הציבור הכללי. חברות הביטוח הקימו מוקדים עם מוקדנים, שהם פשוט רשלנים וחובבנים. מוקדנים שעושים נזק לציבור בתשובות מביכות ולא מקצועיות. אני לא יודע איך ישנים בשקט בחברות הביטוח כאשר מוקדנים מבטיחים הבטחות שאין להן שום כיסוי".

עם זאת, הסביר רוזנפלד שזו יכולה להיות גם הזדמנות: "זו סכנה אבל זו גם הזדמנות. אנחנו יכולים להוכיח מי המקצוען האמיתי כאן – שהוא סוכן הביטוח שיודע למכור את המוצר הנכון ולייעץ את הייעוץ הנכון."

הסכנה השנייה לדבריו היא הכוונה של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לחדור לשוק הביטוח. "מבחינתנו לא ניתן לזה לעבור. לא רק משום שאנחנו רואים בזה תחרות. קל לתייג אותנו ככאלה שמפחדים מתחרות".

לדברי רוזנפלד החשש הוא שחברות האשראי ינצלו את כוחן ויתנו הלוואות ברכישת ביטוחים, ושהן מחזיקות בידע עצום על הציבור. "מי שיבקש הלוואה מחברת האשראי, יקבל אותה אם יעשה ביטוח. כיום כשגובים את הביטוח באמצעות כרטיס האשראי, חברות האשראי יודעות לדוגמה כמה אנחנו משלמים על ביטוח הבריאות בכלל או על ביטוח הסיעוד במגדל. יש להן גם ככה היום יותר מדי כוח וצריך לצמצם את הריכוזיות הזאת".

עוד אמר רוזנפלד כי "כאשר המדינה מאפשרת לגופי הענק האלה כמו כרטיסי האשראי לגעת בדבר שהם לא צריכים להיות שם – כאן קיימת סכנה."?

לרוזנפלד בטן מלאה על רשות ההון הדורשת סוכנים אובייקטיביים:

"אני שואל: היום אנחנו לא אובייקטיבים? ציבור הסוכנים תמיד ראה לנגד עיניו את טובת המבוטח. אני לא אוהב את המילה אובייקטיבי. נכון, צריכה להיות שקיפות ואנחנו בעד שקיפות. המילה 'אובייקטיבי' קיבלה נפח גדול ממה שהיתה אמורה לקבל".

"יש גבול לרצון לעשות אותנו במודע או במכוון אובייקטיבים יותר מהיום. מי היה הראשון במשבר הסיעוד שקם וצעק והעלה לסדר היום? לשכת סוכני הביטוח. לא שמענו גורמים אחרים באותה פרשה. אנחנו עומדים בראש המחנה גם בסוגיות אחרות".

"גם בסוגיות הבאות של הסוכן האובייקטיבי אנחנו לא נוותר. נבחן מודלים נוספים לתגמול. לעולם לא נוותר גם על עמלה מיצרן. סוכני הביטוח יופיעו יותר בתקשורת. נעצים את החשיבות שלהם בתקשורת כי התדמית נבנית משם".