חדשות    

נשיא התאחדות בוני הארץ: " על הממשלה להתעשת ולפעול בצורה רצינית מול ראשי ערים"

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים

עוד אמר: "כחלון הצליח לעשות הרבה דברים יפים, במיוחד בתרומה לזוגות הצעירים שידם תהיה משגת לקנות דירה, אך עשרות אלפים ויתרו על זכותם בהגרלות. הם משקפים את המחסור בישראל, של 130-140 אלף יחידות דיור"

לדברי ראלו סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ (הקבלנים): "נוצר פה וואקום, כשכל אחד מביע עמדות בנושא הבנייה כאילו אין שלטון ורגולטור. ראשי ערים מכריזים שהם עוצרים בנייה ומשנים מדיניות מקצה לקצה. מגדיל לעשות מינהל התכנון, שפתאום רוצה לעצור את התמ"א 38 ולתכנן מתחומי פינוי בינוי במקום. אנחנו במצב של אנרכיה ומוטב שהממשלה תחל לעבוד ולהשתלט על העניינים, כי בקצב הזה נכינס למשבר עמוק". כך הזהיר  במסיבת עיתונאים שנערכה עם פתיחת כנס ההתאחדות היום  באילת.

סרוגו הציג גם תוכניות: הקמת מטה לתכנון אסטרטגי, המשך הפעלת מטה הדיור המרכז תחתיו את מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, וכן הגדלת התחלות הבנייה באזורי הביקוש מ-50 אלף ל-70 אלף בכל שנה, בחמש השנים הקרובות.

"שוק הדיור עדיין במשבר, שלא יהיה ספק", הוסיף. "כחלון הצליח לעשות הרבה דברים יפים, במיוחד בתרומה לזוגות הצעירים שידם תהיה משגת לקנות דירה, אך עשרות אלפים ויתרו על זכותם בהגרלות. הם משקפים את המחסור בישראל, של 130-140 אלף יחידות דיור, שצריך לכסות בטווח של חמש שנים, כלומר עוד 20-25 אלף יחידות דיור בשנה מעבר לצרכים הרגילים של הציבור".

"אם רוצים שהאוכלוסייה תעבור לפריפריה, צריך לפעול גם במישורים של חינוך, תעסוקה ותשתיות", המשיל. "כל עוד זה לא ייעשה – זוגות לא יגורו שם. לכן התוספת של יחידות הדיור חייבת להיות באזורי הביקוש במרכז, אך זה עומד ביחס הפוך לעמדת הרשויות במקומות הללו, ולכן זה משבר מנהיגותי ממדרגה ראשונה. האם כל ראש עיר יכול לעשות מה שהוא רוצה? על הממשלה להתעשת ולפעול בצורה רצינית מול אותם ראשי ערים. כל עוד לא יפנו את יחידות הדיור לאזורי הביקוש וייצרו תמריצים לקבלנים, יהיו לחצים לעליית מחירים".

"הבנייה למגורים לא תוכל לצמוח בקצב הנדרש למשק ללא הרחבה דרמטית של ההשקעה בתשתיות. בטווח הארוך אנחנו בפתחה של תהום כלכלית-חברתית", אמר. "אם הממשלה לא תתחיל לתכנן ברמה אסטרטגית לטווח הארוך, המדינה תכנס למשבר הגדול בתולדותיה. בשנת 2030 יהיו פה 12 מיליון בני אדם, וב-2050 יהיו פה 17 מיליון בני אדם. לוקח 15 שנה לתכנן ולבנות שכונה בישראל ולכן, 2030 זה מחר ו-2050 זה מחרתיים. ישראל תזדקק עד אז לעוד שני מטרופולינים, לא שתי ערים, אלה שני מחוזות חדשים בנויים.

"חייבים מנהיגות שתוביל את הנושא ואני קורא לביבי נתניהו לעשות זאת", הוסיף. "הוא ראש ממשלה חזק שמנהיג את המדינה 20 שנים ולכן הוא צריך לקחת את המושכות ולתכנן את ישראל לעוד 30 שנה. אם לא נספק את צורכי הציבור, אנשים יגורו בעוד 10 שנים באוהלים וברחובות. לכן הממשלה חייבת להוביל את הנושא ולגרום לכך שיהיה כדאי לאוכלוסייה להתבזר ולא לגור רק בתל אביב".

המלחמה בתאונות הבנייה

במסיבת העיתונאים נכח גם ח"כ לשעבר אייל בן ראובן, שמונה לאחרונה לעמוד בראש המטה החדש לבטיחות בעבודה שהקימה ההתאחדותץ הוא הציג את תוכנית העבודה השנתית שגיבשו לטיפול בנושא, הכוללת הכשרות, קידום חקיקה, שימוש בטכנולוגיות ועוד. בין השאר ציין כי יפעלו לאיסוף מידע על תאונות, לימוד לקחים מאורעי בטיחות, קיום הכשרות, הטמעת טכנולוגיות מתקדמות ועוד. היעד כרגע, כך לדבריו, הוא לרדת למספר חד ספרתי של הרוגים בשנה.

"המטה יפעל לאיסוף המידע על תאונות ויוקם בו פורום מובילי שינוי בתחום זה, שיורכב ממנהלי חברות הבניה הגדולות במשק ונציגות של דור ההמשך בענף הבניה", אמר. "נתגייס לסייע באתרי הביניה, ללימוד הלקחים של אירועי בטיחות, ונפיץ לקחים של בדיקות שלנו ללא פרטים מזהים של עובדים ובעלי תפקידים, מיקום או שם חברה, על מנת לשמור ולכבד את עקרונות צנעת הפרט, לאור העובדה שבמקביל לפעילות המטה, ימשיכו להתנהל חקירות פורמאליות של האירועים".

17 מיליארד שקל – הכנסות המדינה ממסים על דירות חדשות

מיליון אזרחים בגוש דן בבניינים ישנים ולא ממוגנים

";מחיר למשתכן היא תוכנית מטופשת"t;