מדריכי בנקאות    

ניהול חשבון בנק – איך לנהל אותו נכון

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock

חשבון הבנק מלווה אותנו מגיל צעיר, מהעבודה הראשונה שלנו, ובכל זאת מדי פעם כדאי לבדוק מה איתו, מה העמלות, איך האופציות האחרות ועוד. העמלות והריביות הרי הן כבר לא אותן עמלות וריביות שהיו כשפיתו אתכם להיכנס לחשבון סטודנט, צעיר  או חייל.

לבחירת בנק יש משמעות לא רק בשוטף אלא גם על פעולות שייתכן שתנקטו בעתיד, כמו השקעות והלוואות, ולכן כדאי כבר בעת פתיחת החשבון לברר את כל זה.

הבסיס לכל חשבון הוא העובר ושב, זה החשבון שבו תקבלו משכורות, זה החשבון שבו תבצעו את המשיכות שלכם וכן יחויב כרטיס האשראי ויופקדו הצ'קים. שימו לב מה אמצעי התשלום שהבנק נותן: בעצמו: צ'קים, כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב ועוד. שימו לב מה העמלה על כל פעולה בעובר ושב.

חשוב לבדוק מה מסגרת האשראי שהבנק יהיה מוכן לתת:  בדקו סכום מסגרת, מה הריביות, מה העמלות על חריגה מהמסגרת ועוד. כמובן שזה אחד הדברים החשובים בעת פתיחת חשבון בנק.

לצד העלויות היום אנחנו בעין הדיגיטציה, לכן חשוב לבדוק את האתר, את הנגישות שלו, את חוויות המשתמש והיכולת לבצע בו פעולות מגוונות. אם אתם מהדור הישן, כמובן שעדיף סניף קרוב לביתכם, ובכלל בררו מה העמלות על פעולות ישירות לעומת עמלות לא ישירות באמצעות פקיד וכן מה עמלות על שירותי מסרונים.

בעוד מסגרת  אשראי רלוונטית להלוואות ולחריגות, ובבנקים הריביות לרוב נמוכות מהגופים החוץ הבנקאיים, יש לבדוק גם ריביות ועמלות על פיקדונות, תוכניות חיסכון והשקעות.

הרבה מאיתנו סומכים על הבנק בלי להעביר את הפרטים לאשורם. קראו כל מסמך, השתדלו להבין כל סעיף, ואם לא הבנת, לא קרה כלום, אפשר להתייעץ עם הבנקאי.

אם אתם רוצים לעבור בנק,  תוכלו לקרוא את המדריך שלנו:

איך עוברים בנק?