שוק ההון    

נטפליקס מגדילה מנויים ורווח אך התחזיות פסימיות

9.6 מנויים חדשים ורווח של 344 מיליון דולר השיגה נטפליקס הרבעון, אך התחזיות קודרות יותר משום שלר ברור כיצד תתמודד עם התחרות

נטפליקס שוברת שיא במספר מנויים ומדווחת על 9.6 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון. בכך נטפליקס הכתה את התחזיות של האנליסטים שצפו תוספת של 9 מיליון מנויים חדשים.

עוד דיווחה החברה על רווח של 344 מיליון דולר (או 76 סנט למניה) לעומת רווח של 64 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות ברבעון הראשון עמדו על 4.5 מיליארד דולר, לעומת כמעט 4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

האנליסטים ציפו לרווח של 58 סנט למניה ולהכנסות של 4.5 מיליארד דולר. אלא שתחזיות החברה לרבעון השני פסימיות גם בשורת הרווח וגם במספר המנויים החדשים. נטפליקס צופה רווח של 55 סנט למניה ברבעון השני (לעומת רווח של 85 סנט ברבעון השני אשתקד) והרבה מתחת לתחזיות האנליסטים שעומדות על רווח של  100סנט למניה.

נטפליקס צופה גם תוספת של 5 מיליון מנויים חדשים ברבעון השני (לעומת תחזיות לתוספת של 5.3 מיליון מנויים).

קצב מהיר מדי

לדעת המשקיעים, נטפליקס האיצה יותר מדי את הקצב ברבעון הזה וזה ישפיע לשלילה על רבעונים שבאים אחריו. מגמה זו בעייתית, בין היתר בהתחשב בתחרות הקשה שצפויה לחברה. תחום הסטרימינג הופך לתחום מוכה תחרות. לצד אמזון הגדולה ואפל הממותגת הצטרף גם דיסני פלוס של דיסני שאמור להתחיל לשדר בנובמבר הקרוב. וזו גם שוברת את השוק עם מחיר של כ-7 דולר לחודש ותכנים פופולריים כגון מארוול, מלחמת הכוכבים וכמובן כל תכני הילדים של דיסני.

נטפליקס, לעומת זאת, לא הצהירה מה דרכה להתמודד עם התחרות הגוברת. היא אמנם ניסתה להרחיב את היצע התכנים שלה ובעיקר להתאים אותם למיקומים השונים הרבים שבהם בהם היא פועלת, בעיקר דרך השקעה בהפקות מקומיות, אך זה לא מגייס מספיק מנויים ובעיקר עולה הרבה כסף. דיסני לעומתה לא תזדקק להתאמה מקומית של תכנים.

כמו כן דיסני עשירה יותר. היא מתכננת להוציא כמעט מיליארד דולר בשנה על תכנים חדשים לשירות שלה וכ-2 מיליארד דולר בשנה עד 2024. היתרון של נטפליקס, לעומת זאת, הוא בוותק וכלל לא בטוח שמנויי נטפליקס החשופים גם ליותר הפקות מקוריות יעברו לתכנים הסולידיים יותר של דיסני.

וגם אפל בעסק

עוד מתחרה על הסטרימינג היא אפל. השירות שלה אמור להיות  מקבץ ערוצים ושירותי סטרימינג נוסף לתכנים הבלעדיים שהיא צפויה להציע. היא יכולה לאפשר לנטפליקס להציע את תכניה  על גביו בדיוק כפי שהיא מאפשרת לאפליקציית נטפליקס לפעול על האייפון, האייפד או האפל טי.וי.

הבעיה העיקרית של נטפליקס תהיה להגדיל באופן נרחב את היקף המנויים שלה ברחבי העולם. יש לה עוד פוטנציאל גדילה עצום בעיקר במדינות אסיה . בלי חדירה לעוד שווקים בעולם היא תתקשה לעמוד ביעדים.

נטפליקס רוכשת בית קולנוע בהוליווד

דיסני שוברת את שוק הסטרימינג: 7 דולר לחודש

אפל סטרימינג עקף את ספוטיפיי במספר המנויים בארצות הברית