חדשות    

מ-2020 טיסות ישירות לטוקיו

אל על תציע לראשונה טיסות ישירות מחודש מרץ 2020. בשלב ראשון שלוש טיסות שבועיות

אל על תציע טיסות ישירות ליפן החל מחודש מרץ  בקו החדש יופעלו שלוש טיסות שבועיות, במטוסי הבואינג 787 דרימליינר של החברה. הטיסה תצא מת"א ותגיע לטוקיו בתוך 11 ורבע שעות; טיסת החזור תארך כ-12 וחצי שעות. כיום אין לשם טיסה ישירה וצריך שתי טיסות לפחות כדי להגיע ליפן בתוך כמעט 24 שעות. מטוס בואינג 787 דרימליינר של אל עלצילום: עוזי בלומר

לפי הודעת אל על, הביקוש ליפן כיעד תיירותי ועסקי גדל; 40 אלף ישראלים ביקרו ביפן בשנת 2018, ו-20 אלף יפנים ביקרו בישראל. באל על מסבירים כי השקת הקו היא חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת רשת יעדיה בהתאם לביקושי הקהל הישראלי והתיירות הנכנסת לישראל, במקביל להתחדשות צי המטוסים של החברה. לאחרונה השיקה אל על קווים לסן פרנסיסקו, ניס ומנצ'סטר, והיא צפויה להתחיל ולהפעיל גם טיסות ישירות לערים לאס וגאס, אורלנדו (בחודשי הקיץ) ושיקגו.

ההודעה הגיעה על רקע הדוחות שלה לרבעון הראשון של 2019, שבו הציגה ירידה בהוצאות לצד ירידה בהכנסות. שורת ההכנסות ירדה ב-7%, ל-429 מיליון דולר, ירידה אותה מייחסים בחברה לעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני. הוצאות ההפעלה של החברה ירדו בשיעור מתון יותר מזה של העלייה בהכנסות – בשיעור של 5%, ל-403 מיליון דולר, בהשוואה ל-426 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

לדברי מיקי שטרסבורגר, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "בשנתיים האחרונות קיבלנו פניות רבות מלקוחותינו להפעלת טיסות ישירות של אל על ליפן. התנועה בין ישראל ליפן גדלה בשנים האחרונות בקצב גבוה, ואנו בטוחים כי פתיחת קו תעופה ישיר בין המדינות תוסיף להגדיל את התנועה ותחזק באופן משמעותי את הקשרים הכלכליים והמדיניים בין המדינות".

לאחרונה הודיעה חברת Japan Airlines שהיא מעוניינת בהפעלת קו טיסות ישיר לישראל, כך אמר מנהל החברה יוקי סאיטו בראיון בינואר. הוא הוסיף שהקו הזה כנראה יפעל משדה התעופה נאריטה שבטוקיו.

פקקים בדרך לשדה רמון, הנוסעים מפספסים טיסות מאילת בחזרה

הודעה לטסי איזי ג: פחות טיסות ישירות מתל אביב לבריטניה