חדשות    

משרד התקשורת עצר שיווק חבילת 500 מגה של הוט

משרד התקשורת טוען שעצר את חבילת 500 מגה של הוט בשל פרויקים הנדסיים ולכן דחה אותו לאוגוסט, אך המתחרות טוענות, המחיר הפסדי

משרד התקשורת עוצר את שיווק מהירות 500 מגה של הוט לתשתית האינטרנט הביתי. שיווק מהירות זו יתאפשר מ-14 באוגטסט. חברת הוט החלה להציע במאי לצרכנים תשתית אינטרנט ביתי במהירות 500 מגה במחיר חודשי של 129 שקל כולל 99 שקל לחודשים הראשונים. לפני כן שיווקה מהירויות של 200 מגה בלבד. אומנם המהירות זו נמוכה משל חברות אחרות, אבל המחיר שהוט הציעה היה נמוך  ומשתלם במיוחד.

ספקיות האינטרנט התלוננו שמדובר במחיר נמוך מדי ופוגע בתחרות, משום שהן משלמות להוט על גישה לתשתית שלה, ולכן לא יוכלו להתחרות בחבילה שהחברה מציעה. לטענתם, הוט פוגעת במודל השוק הסיטונאי של תשתית האינטרנט וכתוצאה מכך פוגעת בתחרות.

"לאור תוצאות בדיקת משרד התקשורת עולה כי לא ניתן למלא את כל התנאים באופן מלא בטווח הזמן המיידי ודרושה תקופת הערכות נוספת. לאור זאת, שיווק חבילת הגלישה במהירות 500 מגה יתאפשר החל מ-14 באוגוסט 2019".

על פי חוק היה ע להוט להתריע 90 יום על שינויים טכנולוגיים כדי  לאפשר לספקיות,  ובהן סלקום נטוויז'ן, פרטנר, בזק בינ"ל, אקספון ו-019 טלזר, להיערך  לחבילה דומה.

גם אם באוגוסט החבילה תשווק, קשה להאמין שלשאר הספקיות יהיה מה לעשות בנדון. בענף אומרים שעל משרד התקשורת להוריד את מחירי הגישה לספקיות ולא לכפות על הוט להעלות מחיר לצרכנים.  אם הוט תישאר עם המחיר הזה – רוב הספקיות לא ייכנסו לשוק ורק הוט תשווק במחיר הזה. ההפסדי.

הוט מסרה בתגובה, כי "אנו גאים להוביל את הטכנולוגיה בישראל, גם בהצעת קצבי הגלישה המהירים ביותר, ולהציע למנוייה ליהנות משירות 500 מגה בכל רחבי הארץ. הוט מכבדת את בקשת משרד התקשורת, ותשוב להציע למנויים פרטיים את שירות 500 מגה באמצע אוגוסט".

משרד התקשורת נסר: "משרד התקשורת ביצע לאחרונה הליך בדיקה, אשר במסגרתו נערכו, בין היתר, ניסויים הנדסיים על מנת לבחון אם ניתן לממש בתנאים שיוויונים ובלתי מפלים את שיווק שירות גלישה במהירות של 500 מגה גם בקרב ספקי השירות האחרים במסגרת השוק הסיטונאי. לאור תוצאות הבדיקה עולה כי לא ניתן למלא את כל התנאים באופן מלא בטווח הזמן המיידי ודרושה תקופת הערכות נוספת. לאור זאת, שיווק חבילת הגלישה במהירות 500 מגה יתאפשר החל מתאריך 14/8/2019".

הוט משתדרגת במהירות רק לחצי ג';יגה