חדשות    

משרד החינוך משתתף בטיפולי שיניים לתלמידים שנפגעו בתאונות עד סוף 2019

אם ילדיכם תלמידים שנפגעו בתאונות דרכים וטופלו באמצעות רופאים פרטיים ב-2019, משרד הבריאות משתתף בהוצאות. כדי לקבל החזר הוצאות יש למלא בקשה להשתתפות בהוצאות טיפולי שיניים לתלמיד אשר נפגע בתאונה.

 בניגוד לעבר – עד סוף 2018, אז  משרד הבריאות מימן טיפולי שיניים עקב תאונות ועבד עם ספקים מסוימים, כיום המשרד משתתף בהוצאות טיפולי שיניים לתלמידים שנפגעו בתאונה וטופלו באמצעות רופאים פרטיים.

נכון לחוזר משרד החינוך השתתפות המשרד במימון הטיפולים ניתנה באופן זמני עד ל- 31.12.2019 אד עד הסדרה עם משרד הבריאות. וייתכן שתחודש.

עם זאת זו הטבה שמלכתחילה מוגבלת בזמן, בטיפולים ובהיקפים.

מי יכול לקבל את הטיפול?

כל תלמידי משרד החינוך בפיקוח מגיל טרום-חובה ועד סיום לימודיהם בתיכון, זכאים לטיפול אם שיניהם נפגעו בתאונה (לא כולל תאונות דרכים ונפגעי פעולות איבה), הלומדים במוסדות החינוך שחל עליהם חוק הפיקוח על בתי ספר:

נכון לעכשיו הטיפול רק לתאונות שאירעו עד תום שנת 2019 אך ייתכן שיחודש. עם זאת, אם התלמיד נפגע לפני היותו תלמיד המשרד  לא ישתתף בטיפול.

כמו כן, ניתנת השתתפות בהוצאות להשלמת טיפולי שיניים לתלמידים שנפגעו בתאונה בעבר והחלו טיפולים לפני ה- 31.12.2018 באמצעות מרפאות ההסדר של ספקי השירות בעבר.

איך להגיש את הטפסים

את הבקשה מגישים לקרן הפנימית לביטוחי ממשלה בהנהלת ענבל חברה לביטוח בע"מ. הבקשה תוגש על גבי טופס שיצורפו אליו המסמכים הבאים: קבלות עם חותמת וחתימת הרופא (בתשלום העולה על 1,000 שקלים יידרשו קבלות מקוריות בלבד); תצלום תעודת זהות של ההורה שבו מופיע מספר הזהות ותאריך הלידה של התלמיד; צילומי רנטגן וצילום פוטו או דיגיטלי של השיניים לפני ואחרי טיפול משקם (כתרים ושתלים). אם הטיפולים הם מורכבים ובוצעו על ידי רופאים מומחים או בבתי חולים, יש לצרף צילומים ומסמך רפואי או חוות דעת רפואית המעידים על הצורך בכך.

אפשר להגיש טופסבאופן מקוון באתר ענבל, חברת הביטוח של הממשלה  או בדואר לכתובת: רחוב ערבה 3, קריית שדה התעופה, בית ענבל, ת"ד 282, מיקוד 7019900 ולשלוח את הטופס הנ"ל. בדוא"ל [email protected] או בפקס: 03-9778100

עם זאת, ההשתתפות הכלולה בהודעת משרד החינוך ניתנת לפנים משורת הדין ואינה מקנה ל כל זכות חוקית לתשלום.

ההשתתפות בהוצאות מוגבלת לסוגי הטיפולים המופיעים ברשימת טיפולי השיניים ולתעריף המרבי שיקבע משרד החינוך מזמן לזמן.

למי מגיע סבסוד טיפולי שיניים