שוק ההון    

משקיעים קטנוניים?! אמזון הכפילה את הרווח למניה ל-5.75 דולר למניה אבל זה לא מספיק

רווחיה של ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון ברבעון השלישי, והתחזיות שלה לרבעון הרביעי, לא מספיקות כדי להשביע את רעבונם של אנליסטים והמשקיעים. למרות שהרווח למניה כפול כמעט מתחזיות האנליסטים, פספוס של חצי מיליארד דולר במכירות  גרם להם לאכזבה רבתי. לאחר שהמניה השתתפה אתמול בתיקון הגדול בשערי המניות בנאסד"ק ועלתה בכ-7% בסיום יום המסחר, התרסקה המניה במסחר המאוחר והשילה מעליה את כל עליות היום.

את יום המסחר אתמול סיימה אמזון עם שווי שוק של כ-870 מיליארד דולר וזאת לאחר שרק לפני שלשה שבועות היתה החברה השניה, לאחר אפל, שחצתה את רף שווי השוק של טריליון דולר.

אמזון דיווחה על רווח נקי של 5.75 דולר למניה ממכירות של 56.6 מיליארד דולר למניה. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 3.14 דולר למניה ממכירות של 57.07 מיליארד דולר. ההכנסות של אמזון משירותי האינטרנט שלה צמחו ב-46% ל-6.7 מיליארד דולר, בהתאם לציפיות.

הרווח התפעולי של אמזון עלה ל-3.7 מיליארד דולר ברבעון השלישי לעומת 347 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. גם התחזיות של אמזון לגבי הרבעון הבא היו נמוכות מתחזיות האנליסטים: "המכירות החזויות צפויות לעמוד בין 66.5 מיליארד דולר ל-72.5 מיליארד דולר, או לעלות בשיעור של בין 10% ל-20% לעומת הרבעון הרביעי של 2017.

הרווח הנקי של אמזון המשיך להציג שיפור כמו ברבעונים הקודמים והוא הסתכם בכ-2.9 מליארד דולר. המשקיעים אומנם מעריכים את השיפור ברווחיותה של אמזן אך שיעורי הרווח שלה עדיין נמוכים מאלו של ענקיות אחרות כמו פייסבוק ואפל.

מוקדם יותר השבוע העלתה קרדיט סוויס את מחיר היעד למניית אמזון מ-2100 דולר למניה ל-2400 דולר למניה, כשהיא צופה שיעורי רווח גבוהים יותר ממגזר המסחר המקוון, תזרים מזומנים גבוה יותר במגזר הפרסום המקוון ותחזיות אופטימיות לגבי מגזר שירותי האינטרנט של אמזון.

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון התייחס אמש לאחר פרסום הדו"חות לחטיבת ה-B2B של החברה ואמר כי:"היא הגיעה למכירות שנתיות של 10 מיליארד דולר, ומשרתת מיליוני לקוחות במגזר הציבורי והפרטי בשמונה מדינות".

על הציםיות של האנליסטים לפני פרסום הדוחו"חות תוכלו לקרוא כאן:

אמזון צפויה לפרסם את הדו"חות לאחר סיום המסחר; מה הציפיות?

רוצים לסחור בבורסה באופן עצמאי? הכנסו לקרוא איפה משלמים פחות:

עמלות ניירות ערך – איפה הכי זול, ואיפה אתם משלמים יקר?