חדשות    

משכירי דירות על הכוונת של מס הכנסה; תשלמו מס!

משכירי דירות על הכוונת של מס הכנסה , ובצדק, שיעור המעלימים מקרב בעלי הדירות הוא גבוה. בבדיקה הנוכחית של רשות המס נמצא כי  27% ממשכירי הדירות מתחמקים מתשלום מס.

מדריך:  תשלום  מס על השכרת דירה 

ביקורת של רשות המס שמנוהלת על ידי משה אשר, שכללה הפעם 50 בעלי דירות, מצאה כי 11 מהם מעלימים מס ובסכומים גבוהים. רשות מס הכנסה בוחנת את כל אלו שיש להם 3 דירות להשכרה. במספרים האלו לרוב חלה חבות מס משמעותית (בעוד שעד סכום של כ-5 אלף שקל אין חבות מס).

  במבצע הנוכחי שערכה הרשות בימים האחרונים, זומנו לביקורת כ-50 בעלי דירות, המשכירים את דירותיהם לטווח קצר וארוך באזור המרכז ובאזור השרון. לחלק מהמשכירים מספר רב של דירות, חלק מחזיקיים בדירות בבתי מלון.  הממצאים כאמור – 11 מהם (27%) פשוט לא שילמו מס. מדובר בסכומים של עשרות אלפי שקלים בשנה לכל אחד מהם.

המידע על המשכירים הגיע בעבודת מודיעין של רשות המיסים, כאשר חלק גדול מהנבדקים היו משכירים שהשכירו את דירותיהם דרך האינטרנט. מס הכנסה אסף באופן שוטף מידע על המשכירים מאתרי האינטרנט המקומיים ומאתרים בינלאומיים- AIRBNB ו-BOOKING.

ושימו לב לממצאים, ואלו ר דוגמאות שרשות המס סיפקה – בעל דירה בבת-ים, לא דיווח על השכרות של דירתו לטווח קצר, וכך נמנע מתשלום מס על הכנסות של קרוב ל-160 אלף שקל.

בעלים של שתי דירות בתל-אביב, פשוט לא דיווח כלום ונמנע מתשלום מס על הכנסות של כ-150 אלף שקל.

על רקע הבדיקה, רשות המיסים מזהירה את המשכירים שמתחמקים ממס  – היחידה לניהול ספרים ברשות צפויה לערוך פעימה נוספת של ביקורות באזור לקראת סוף חודש יוני, הבדיקה תקיף ו כ-60 בעלי דירות נוספים;  בשנה הקרובה יושם דגש מיוחד על ביקורות בענף. הביקורות בשלב הראשון מתרכזות באזור המרכז והשרון ועתידות להתרחב ולהתפרס על פני כל הארץ. הפעימה הנוכחית היא רק המשך למבצע שנערך לפני שנה ובו נמצא כי שיעור גבוה באותם סדרי גודל של הפעם הנוכחית לא משלם מס.