כלכלה שיתופית    

מצלמות נסתרות באייר.בי.אנד.בי – איך מתמודדים?

מעודכן ל-04/2019

בצעו סריקה, בדקו עם גלאי או אפליקציה, כבו אורות והדליקו פנס – כל השיטות לגילוי מצלמה נסתרת

אייר.בי.אנד.בי הפכה עם השנים לפתרון משתלם עבור תיירים, המאפשר לחסוך בעלויות ולראות עוד מקומות שאינם מלכודות תיירים. אך מבחינת בטיחות, עדיין אין פתרונות מלאים למרות מאמציה של אייר.בי.אנד.בי. כך לאחרונה התגלו כמה תקריות שבהן התגלה כי המארחים התקינו מצלמות נסתרות בחדרי הבתים, כולל בחדרים האינטימיים.

 ?אומנם באייר.בי.אנד.בי השעו את חשבון המארח וזיכוי את האורחים, אך הנזק כבר נעשה. אז איך מתמודדים .

 בכניסתכם לדרה אל תוותרו על בדיקה פיזית וסריקה של הדירה.  חפשו משהו חריג כמו חורים קטנים במרכז החדר או במכשירים, בכבלים, וכן אורות  . מהבהבים. אלו יכולים להיות בפתחי האוורור, במנורות, במכשירי רדיו וכדומה. כדאי גם לסרוק מראות.

היום יש גם אפליקציות לסריקת ציוד הקלטה. תוכלו לגלות תדרים של ציוד הקלטות. או גילוי אופטי. אפשר גם לרכוש גלאי מקצועי, הנחשב מאוד אמין. גלאי כזה אפשר למצוא בחנויות ציוד ריגול. האפליקציות החינמיות נחשבות פחות אמינות.

כיבוי מוחלט של האורות ידליק נורה אדומה המעבירה את המצלמה לצילום במצב חשוך. גם.בכיבוי אורות ובאמצעות הדלקה של פנס רגיל או בסלולרי תוכלו לראות השתקפות של אור במכשירים שונים, שזו כנראה השתקפות של המצלמה. בהנחה שלמצלמה יש עדשה מסוג כלשהו, שימוש במכשיר שיש לו מקור אור בהיר יאפשר לסרוק לחיפוש השתקפות מהעדשה

לפי ההנחיות הנוכחיות של Airbnb, מותר למארחים להציב מצלמות באזורים משותפים, כמו הסלון, בחצר או במטבח. החוקים מחייבים את המארחים לחשוף בפני האורחים את השימוש במצלמות, והאורחים נדרשים להסכים לכך לפני ההזמנה. בכל מקרה, המצלמות אינן מותרות באזורים המוגדרים ככאלה הדורשים "פרטיות סבירה" כמו חדרי שינה או שירותים. אם בכל זאת אתם מוצאים מצלמה צריך לפנות לשירות לקוחות.

אפליקציות להקלטת שיחות – מה יש בשוק