תיירות    

"מצב טיסה" בנייד: כמה חשוב להקפיד עליו כשאתם באוויר?

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-01/2020

גלי הרדיו המשודרים מהטלפונים והאייפדים שלנו אמנם מייצרים הפרעות אלקטרומגנטיות, אך האם יש באמת סיכוי שהמטוס שלכם יתרסק רק בגלל ששלחתם מייל בטיסה?

אם יוצא לכם לטוס מפעם לפעם, ודאי גם אתם נתקלתם בהודעה "יש לכבות מכשירים סלולריים לפני ההמראה". אבל האם הטלפון הסלולרי שלנו באמת יכול להפריע למטוס להמריא או לנחות? על פי תקנות רשות התעופה האמריקאית, גלי הרדיו המשודרים מהטלפונים והאייפדים שלנו – כשהם לא במצב טיסה – יכולים לגרום לשיבושים קשים בתקשורת שבין המטוס למגדל הפיקוח.

רק לאחרונה הפסיקו חברות התעופה לבקש מנוסעים להשאיר את הסלולריים, הטאבלטים, קוראי הספרים האלקטרוניים שלהם ושאר המכשירים כבויים במהלך הטיסה.

הסיבה שבגללה חברות תעופה מתייחסות לדברים האלו ברצינות ומבקשות מהנוסעים להעביר את המכשירים הסלולריים למצב טיסה, היא חשש מהפרעה אלקטרומגנטית שהמכשירים האלה יכולים לייצר במטוס. ישנם מטוסים שנבנו לפני שהפרעות מסוג זה היו קיימות, ולקח זמן לוודא שהמכשירים אכן בטוחים לשימוש.

אלא שבימינו ניתן למצוא אפילו אייפדים וטאבלטים אחרים בתא הטייס, המשמשים את הטייסים לאחסון ניירת, במקום שיצטרכו להסתובב עם מזוודות גדולות. המכשירים הללו נבדקו בצורה מקיפה כדי לוודא שהם לא מייצרים הפרעות. תהליך הבדיקה כולל מגוון הפרעות אלקטרומגנטיות, על מנת לדמות תא נוסעים מלא במכשירים מכל הגדלים, כולל כמה מכשירים מקולקלים שמתפקדים גרוע. כמעט כל ציוד חברות התעופה הבינלאומיות נבחן בצירופים שונים.

במשך שנים, פקחי בטיחות, חברות תעופה, יצרניות מטוסים וכל שאר העובדים בתעשייה יודעים שבכל טיסה נתונה ישנם עשרות מכשירים שאינם נמצאים במצב טיסה. העובדה שמטוסים לא נופלים מהשמיים בגלל שמישהו השאיר את הקינדל שלו פועל, היא ההוכחה טובה למדי לכך שברוב המקרים, רוב המכשירים לא משפיעים על רוב המטוסים.

אך בענף התעופה נדרשת קפדנות יתרה. ישנם אנשים שלא יודעים שלקינדל שלהם בכלל יש 3G, או שגם השעון או האוזניות שלהם צריכים להיות על מצב טיסה. חלק שוכחים בכלל שארזו את המכשירים האלו בתיק הצד, וחלק פשוט מתעלמים מהחוקים, משוכנעים שהאימייל שהם "חייבים" לשלוח מהסמארטפון שלהם כנראה לא יגרום למטוס להתרסק, וסביר להניח שהוא אכן לא יגרום לכך.

העניין הוא שבתחום התעופה לא לוקחים סיכונים. אחת הסיבות שבזכותן תעופה היא דבר בטוח יותר מנהיגה או חציית כביש היא שחברות תעופה והמפקחים עליהן מקפידים לשמור על הכללים ולנהוג בזהירות יתרה.

איך לא להידבק במחלות בטיסה

מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם