חדשות    

מעכשיו בישראל: תכנית המענקים של פייסבוק לעסקים קטנים יוצאת לדרך

מעודכן ל-08/2020

במסגרת התוכנית תעניק החברה למעלה מ-1.3 מיליון דולר לעסקים בגוש דן במזומן ובזיכוי על מודעות – כדי לאפשר להם להמשיך את פעילותם ■ במקביל, פייסבוק ישראל השיקה את השלב השני של פרויקט "זה העסק של כולנו" – לתמיכה בעסקים קטנים בפריפריה

חברת פייסבוק העולמית מתחילה ביישום תוכנית המענקים לעסקים קטנים, שתעניק למעלה מ-1.3 מיליון דולר לעסקים קטנים באזור גוש דן. במסגרת התוכנית, שעליה הכריזה החברה בחודש מרץ, יוענקו כ-100 מיליון דולר ל-30 אלף עסקים קטנים ברחבי העולם, כולל ישראל.

המענק, שישלב כסף מזומן ושוברים לפרסום בפלטפורמות של פייסבוק, שואף לסייע לעסקים הקטנים לבנות את עצמם מחדש ולהתאים את פעילותם העסקית למציאות המשתנה.

פייסבוק תפעיל את תוכנית המענקים בערים שבהן יש לפייסבוק משרדים או בסמוך אליהם.  לפייסבוק ישראל שני משרדים בתל אביב – ועל כן המענקים יינתנו לעסקים קטנים באזור גוש דן. עסקים מאזור גוש דן עם ותק של שנה ומעלה ועם מספר עובדים שנע בין 2 ל-50, יוכלו להגיש מועמדות החל מהיום (רביעי) בשעה 15:00. גובה המענק לעסק יעמוד על 14,663 דולר, מהם 9,162 דולר במזומן ו-5,499 דולר בקופונים לפרסום בפלטפורמות השונות של פייסבוק.

כזכור, סמנכ"לית התפעול העולמית של פייסבוק, שריל סנדנברג, הכריזה על התוכנית כבר בחודש מרץ 2020, עם פרוץ משבר הקורונה. הטמעת התוכנית החלה בהדרגה בארצות הברית וכעת היא מתרחבת למדינות נוספות. ישראל היא המדינה הראשונה שבה מושקת תוכנית המענקים מבין מדינות אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA).

תכנית המענקים הגלובלית מצטרפת לפרויקט "זה העסק של כולנו" שמובילה פייסבוק ישראל, ומטרתו לתמוך ולחזק עסקים הקטנים על רקע משבר הקורונה.

פייסבוק ישראל הקימה עמוד פייסבוק ייעודי עבור עסקים קטנים בשם "זה העסק של כולנו", אליו הצטרפו עשרות קהילות פייסבוק, המייצגות יחד מיליוני ישראלים, שאימצו לאורך כל התקופה האחרונה עסקים קטנים.

בשבוע שעבר הושק השלב השני של הפרויקט – על ידי פייסבוק ישראל יחד עם הפורום הכלכלי חברתי מייסודה של נשיאות המגזר העסקי ועמותת 2B Friendly. פייסבוק ישראל הודיעה על הקמת צוות תמיכה והכשרה לעסקים קטנים ובינוניים, שיכלול את מיטב אנשי המקצוע מחברות הטכנולוגיה והסטארט-אפ הגדולות בישראל.  ההכשרות יתמקדו במתן כלים ויכולות לבניית תשתית עסקית דיגיטלית מקצה לקצה – לרבות אופרציה ולוגיסטיקה, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. בין הגופים שכבר הצטרפו ליוזמה: התעשייה האווירית, קרן – שמש, ,ZigZag ,HoneyBook  ,AppsVillage ,Wix ,Fiverr ,Lightricks  Rise.ai ו- monday.com. הפרויקט נמצא כעת בשלב הפיילוט ומלווה כ-500 עסקים קטנים משני אשכולות ישובים בפריפריה.

ישראל: צמצום במכירות ב-58% מהעסקים

מגפת הקורונה הביאה למשבר כלכלי רחב-היקף שמכה בעוצמה בעסקים. דוח גלובלי שפייסבוק פרסמה בחודש האחרון, בשיתוף עם הבנק העולמי וה-OECD, מדד את היקפי השלכות המשבר ושיקף את הקשיים שעומדים בפני העסקים הקטנים ביותר מ-50 מדינות.

ממצאי הסקר בישראל הראו כי 58% מהעסקים הקטנים והבינוניים שפעילים בפייסבוק דיווחו על ירידה במכירות לעומת השנה שעברה; 34% מבעלי העסקים צמצמו את מספר העובדים כתוצאה מהמגפה וכ-45% מהם מעריכים כי תזרים מזומנים יהווה אתגר משמעותי בחודשים הקרובים. פייסבוק התגייסה לסייע לאנשים ולעסקים שפוקדים את שירותיה על מנת להתחבר, לתמוך ולעזור זה לזה, בייחוד על רקע המשבר – ולכך נועדה תוכנית המענקים.

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני: "אנחנו מצויים בעיצומה של תקופה מורכבת בריאותית וכלכלית וההשפעה של מגפת הקורונה מורגשת היטב בקרב עסקים בכל רחבי העולם. פייסבוק שמה לה למטרה לעזור לעסקים, לא רק לצלוח את המשבר אלא גם לצמוח ממנו, ואנו משקיעים את מרב מאמצינו בפתרונות, שיספקו להם מחד סיוע כלכלי מיידי אך מאידך גם במתן כלים שיאפשרו לעסקים לצמוח בטווח הארוך.

ההרשמה לבקשת המענק נפתחת היום – ה-5 באוגוסט – בשעה 15:00).

לפרטים נוספים לגבי תנאי הזכאות למענקים והגשת מועמדות.

פייסבוק נותנת 1000 דולר לעובדים

חוקרים בריטים: פייסבוק וגוגל צריכות לממן לנו את המחקר