הלוואות    

מסרבים לתת לכם הלוואה – יש מה לעשות?

shutterstock

סירוב הלוואה הוא לא סוף העולם, אבל יכול להוות סיכון. בראש ובראשונה  בדרך כלל פונים לבקשת הלוואה לבנק שבו מתנהל החשבון. הבנק מחשב את הסיכון שלו במתן הלוואה  וכך מחליט אם  לתת הלוואה ללקוח.

הסיבות העיקריות שבנקים וגופים מסרבים לתת הלוואה היא כי הם סבורים שאין לכם יכולת להחזיר את הכסף, שאין לכם  מספיק איתנות פיננסית לאורך זמן, שחסרות לכם ערבויות ראויות וכן מסיבות אינטואיטיביות הנוגעות להתרשמות אישית.

אלא שחישוב הסיכון ובתוך כך  אישור או דחיית ההלוואה משתנים מבנק לבנק ואפילו מסניף לסניף. כיוון שלבקנ יש המון מידע עליכם, מחיר הריבית נמוך בו בינתיים מרוב הגופים החוץ-בנקאיים. ייתכן שכדאי קודם כול לבדוק בסניף אחר. אחר כך כדאי לבדוק בבנקים אחרים ולבסוף באמצעות חברות האשראי וחברות חוץ בנקאיות נוספות. הלוואה דרך הבנקים היא בטוחה יותר כי  יש עליה פיקוח וכן ריביות נמוכות יותר ותנאי הלוואה נוחים יותר. יוצאות דופן הן הלוואות מקרן הפנסייה או ההשתלמות שבהן הריביות נמוכות משל הבנקים,  כי יש להן מידע על ההכנסות שלכם ועירבון בדמות שעבוד של הקרן. הביאו בחשבון שהמחיר של עיכוב בהחזר הלוואה או אי-החזרתה הוא אובדן מכספי הפנסיה.

אם ההכנסות שלכם לבדן לא מספיקות להלוואה, אפשר לקחת משכנתא לכל מטרה, הלוואה תמורת שעבוד הבית – בין אם הוא כתוספת למשכנתא ובין אם הבית בבעלותכם המלאה. היתרון של הלוואה זו הוא הריביות הנמוכות יותר לעומת שאר ההלוואות למעט המשכנתא המקורית. קראו עוד כאן.

אם עדיין הן  הבנק והן גופים אחרים מסרבים, יש אפשרות לפנות לחברים ולמשפחה. היתרון הוא שלרוב בני משפחה ייתנו את ההלוואה באפס ריבית או בריבית נמוכה. החיסרון הוא שלא תמיד יש בני משפחה שיכולים להלוות לנו את סכומי הכסף שאנחנו  צריכים. כמו כן אחת הסיבות הנפוצות לסכסוכים כספיים היא כסף, לכן גם עם בני משפחה יש לתעד הכל בכתב עם חתימה ותאריך, ואולי גם  עם עדים. משפחה משפחה, אבל לא כדאי להסתמך רק על הזיכרון. קראו עוד כאן

ערבים: עדיין לא מצאתם את הפתרון, אפשר לפנות למקורב לא עבור הלוואה אלא כדי שיהיה ערב לכם. הוא צריך להוכיח יכולת פיננסית גבוהה. זה צריך להיות מישהו שמאמין ביכולתכם להחזיר את הכסף או מאמין במטרה שלשמה אתם צריכים את הכסף, עסק , לימודים וכד'. זה יכול להיות גם סתם מישהו שרוצה בטובתכם.

לפתיחת עסק יש אפשרות של הקרן  בערבות המדינה או מיזמים וולוונטרים אחרים של הממשלה ויזמים להלוואות ללא ריבית. מדובר בהלוואות עם ריבית מאוד נמוכה או ללא ריבית כלל של גופים הרוצים לפתח את העסקים במדינה ומאמינים בעסק שלך, כך שלמעשה מודבר גם בחצי השקעה ולא רק בהלוואה.

אם כל האמצעים נכשלו, אין ברירה אלא להקטין הוצאות, ואם אין מאיפה לקצץ, לשקול לעבוד שעות נסופות, משמרות נוספות או בעבודה נוספת. עדיין אין ישועה, חשבו איזה פריט תוכלו למכור שיכניס לכם כסף  ויחזיק אתכם על הרגליים לתקופה. אם כלום לא עוזר, ובמצב של פשיטת רגל עדיין יש מה לעשות,  למשל כאן: מהו תהליך פשיטת רגל ומי רשאי לבקש אותו.

קראו עוד:

הלוואה מפוליסת חיסכון – איך לוקחים והאם זה משתלם?

איך לוקחים היום הלוואה