חדשות    

מסלול יבוא אקספרס לרכבים חשמליים

רכב היברידי

משרד התחבורה פרסם שורת הקלות ליבואני רכב חשמליים. בינתיים מדובר רק ברכבים של  חברות קטנות שלא יכולים לעמוד בכל הדרישות

סוף סוף הקלות ליבוא רכב חשמל. כך עולה ממסמך ששלח משרד  התחבורה לאחרונה ליבואני הרכב. לפיו רכבים חשמליים המיוצרים בסדרות קטנות יוכלו להימכר בישראל.

באילו רכבים מדובר? ברכבים שלרוב לא מייצרים יצרני הרכב הגדולים ולכן אינם חייבים לעמוד בכל החוקים והתקנות אשר רלוונטיים למכוניות בייצור סדרתי. אבל חשוב לומר שלרוב מדובר במכוניות מיוחדות, שהחברות יכולת לייצר ולמכור למרות שאין להן  האפשרות הכלכלית לענות לכל דרישות התקן.

לפי המסמך, הנוהל יהיה תקף אך ורק לשנה הנוכחית ולשנה הבאה. המטרה  היא לעודד יבוא של רכב חשמלי בדרכים לא שגרתיות, כלומר להגדיל את היצע הרכבים החשמליים בישראל שלא באמצעות דגמים של יצרני הרכב הגדולים והוותיקים.

זו המשך המגמה של 2019 שהופכת את כלי הרכב החשמליים לא רק לדבר עבור משוגעים בלבד אלא למשהו שכנראה נראה יותר ויותר בכבישים. 2019 היא השנה שתהיה השנה של החשמליות בישראל. אם ב־2018 נמכרו כאן רק 150 חשמליות משני דגמים,ב-2019 ינחתו כאן עוד עשרה לפחות.  כמו שראינו, אפילו מדינת ישראל מנסה לקדם כיום שימוש במכוניות חשמליות, למשל שר האנרגיה היוצא יובל שטייניץ הצהיר שמשנת 2030 ייאסר יבוא של מכוניות בנזין ודיזל לארץ. אבל האם קופת המדינה יכולה להסתדר ללא 20 מיליארד השקלים שנכנסים אליה כל שנה ממסים על בנזין וסולר, עד כמה קרוב המעבר שלנו למכוניות חשמליות, והאם המדינה עושה מספיק כדי לקדם אותו? בחלקה מגמה כמו זירוז היבוא עשוייה לשפר את כניסת החשמליות מאידך העלאת המיסוי על דגמים חשמליים מסוימים עללה לעכב את הנושא. כך או כך כבר די ברור שבתוך עשר שנים 50% מהמכוניות החדשות יהיו חשמליות. גם אם עדיין ייסעו כאן מכוניות בנזין ודיזל עוד הרבה שנים, יצטרכו להציב עמדות טעינה מהירה בתחנות כדי להיות עדיין רלוונטיים

אפקון נכנסת לתחום טעינת רכבים חשמליים

פולקסווגן תשקיע 44 מיליארד אירו כדי להוביל בשוק יצרניות הרכבים החשמליים