אחזקת דירה    עסקים קטנים    

מנקה או חברת ניקיון, איך בוחרים וכמה עולה

מעודכן ל-06/2019

מתי עדיף מנקה ומתי חברת ניקיון? בדירה, במשרד ובבניין משותף?

בין אם אתם מחזיקים בבית, במשרד או חלק מבית משותף, הרוב בוחרים שלפחות מדי פעם יבוא מי שינקה עבורם. האפשרויות הן חברת ניקיון או מנקה פרטי.

בדירות ובבתים פרטיים הרוב מעדיפים מנקה פרטי. היתרון של כך הוא העסקה ישירה שלכם, מיקוח על השכר ישירות מול המנקה וכך גם שעות עבודה, ולעיתים התחלופה קטנה יותר. ואצל מנקה פרטי אתם בוחרים אותו. עלות מנקה פרטי היא 50-60 שקל לשעה, לא כולל נסיעות, ביטוח לאומי ופנסיה (המחויבים על פי חוק)

לעיתים בעקבות מעבר דירה או שיפוץ נצטרך ניקיון יסודי ומהיר, שבו יש צורך בכמה אנשים שינקו ובמהירות.  עלות של חברת ניקיון למקרה כזה היא לרוב 1000-2000 שקל. המחיר נקבע בהתאם לגודל הדירה

ניקיון משרדים

במשרדים העניין מורכב יותר, משרד יכול להיות חדר אחד, חלק מדירה , קומה שלמה או אפילו קומפלקס של משרדים. אם המשרד נמצא בבניין משרדים הרבה פעמים יש  חברת ניקיון של הנהלת הבניין שדואגת למשרדים.

עם זאת, במשרדים שהם חלק ממפעל או חלק מבניין מגורים יש צורך במנקה. במקרה זה חלק בוחרים מנקה וחלק חברת ניקיון.

ההבדלים בין דירה למשרד הוא שבמשרד יש יותר תכונה, ומכאן יותר לכלוך, כך גם בחדרי השירותים. עוד יש יותר ציוד וצריך לפנות יותר את האשפה.

עלות ניקיון שוטף של משרד משתנה בהתאם לתדירות. אם מדובר בניקיון מדי יום, מחיר שעת עבודה ינוע בין 50-80 שקל. לעומת זאת, ניקיון של פעם בשבוע יעלה בין 800-1,200 שקל, ואילו פעמיים בשבוע בין 700-1,400 שקל. ניקיון חלונות  במשרדים הוא תוספת נפרדת, והוא יעלה בין 200-500 שקל .

ומנקה או חברת ניקיון למשרד? תלוי בכמה פרמטרים. אם מדובר במשרד גדול, נעדיף חברת ניקיון. גם אם יש פעילויות נוספות שלרוב מנקים לא עושים כמו ניקוי מזגנים, תעלות אווורור ועבודות תחזוקה קלות. אם השימוש למשרד הוא יומיומי יש יתרון לחברה עקב הנחת כמות.

חברת ניקיון או מנקה לבניין משותף

בחלק מהבניינים המשותפים יש חברות ניהול החוסכות את ההתלבטות מי ינקה את חדר המדרגות.  אם לא, לרוב המנקה הפרטי זול יותר, אך אלו הרבה פעמים עובדים בשחור ולא נותנים קבלות. אם לקחתם את הסיכון בעבודה בשחור דעו שעדיין תוכלו להיתבע במקרי תאונה ופיצויים, ובמקרה של חברה היא דואגת לכל ההיבטים החוקיים של התשלום. כמו כן הרבה פעמים השכנים מעדיפים להכיר את המנקה ולא שיתחלף כל שבועיים. עוד יתרון של חברת ניקיון שאם המנקה אינו זמין או חולה תמיד אפשר למצוא לו מחליף.

בחברת ניקיון לניקיון חד פעמי המחיר הוא 300-500 שקל בבניינים עד ארבע קומות. ו-1400-2600 בבניינים עד 12 קומות. ניקיון למנקה פרטי 250-500   שקל

חניה בבניין משותף – מה צריך לדעת

בייביסיטר, מנקה, מטפל סיעודי – כל השאלות והתשובות על העסקת עובד במשק בית

למרות תשואות נמוכות, מחירי המשרדים בתל אביב עולים