חדשות    

מנכ"ל ארקיע פורש על רקע משבר שדה דב – מנכ"ל פזגז יחליפו

ניר דגן. צילום: תמר מצפי

המשבר בארקיע ממשיך להכות: המנכ"ל ניר דגן פורש מהחברה. אמיר ארז, לשעבר מנכ"ל פזגז, ימונה למנכ"ל החדש.

מארקיע נמסר בתגובה: "ניר דגן הודיע לפני מספר שבועות לדירקטוריון על בקשתו לפרוש מתפקידו אחרי כהונה בת שש שנים, במהלכה התפתחה ארקיע והצטיידה במטוסים חדישים. את דגן יחליף עו"ד אמיר ארז, שניהל עד לא מכבר בהצלחה את חברת פזגז. הדירקטוריון והנהלת ארקיע מודים לניר דגן על פעולותיו המשמעותיות למען החברה, ומברכים את אמיר ארז".

ארז אמר לתקשורת: "אני נרגש מהאתגר ומודע לכובד האחריות. ארקיע מותג חזק שנכון לו עתיד רחוק. זו חברה ישראלית שתמשיך להמריא כנגד הרוח, ונגיע בבטחה לכל יעד שרוצים. אין טעם לפזר כעת הבטחות, אלא אומר שבאתי לעבוד. הכוונה היא לתת שירות ולהצליח בתחרות".

הצעד הראשון שיידרש מהמנכ"ל החדש הוא לבסס מערכת של אמון מול העובדים. מינוי מנכ"ל חיצוני מעיד לא רק על כוונה ליישם את הסכם ההבראה המתגבש בימים אלה, אלא גם למנף את החברה ולנצל את משאביה לטובת התמודדות בתחרות המחריפה בענף.

לעומת זאת בטיסות הפנים לאילת שולטת ארקיע ב-70% מהשוק, ואת שאר הטיסות מבצעת ישראייר. מאז שעברו הטיסות לקו נתב"ג-רמון עם סגירת שדה דב וסגירת הנמל באילת, צנח הביקוש לטיסות לאילת ב-30%. זאת למרות שהנופשים מממשיכים להגיע לאילת אלא שהם מגיעים ברכב פרטי. הסיבה היא בעיקר זמן ההגעה לשדה רמון ומחיר הטיסה.

סגירת שדה דב בחודש יולי האחרון פתחה את המשבר בין הנהלת ארקיע לעובדי החברה, שמספרם מנה בשעתו כ-700 עובדים. ימים לאחר סגירת שדה דב בישר אבי נקש, ששימש בשעתו כיו"ר ארקיע, לעובדים כי החברה תיאלץ לפטר כמחצית מהם. כך נפתח סכסוך עבודה, אז הגיעה ההבנה שהחברה תידרש להליך התייעלות והבראה. ההליך כלל פיטורים של 120 מעובדי החברה שקיבלו הודעה לאחרונה, במקביל לקיצוץ בשכר העובדים שנשארו. הסכם בין ההנהלה לעובדים מתגבש בימים אלה. החברה פועלת במודל ייחודי, משום שעובדי ארקיע מחזיקים ב-30% ממניות החברה.

דגן כיהן כמנכל ארקיע מזה שש שנים.

אחרי שדה דב: מאה עובדי ארקיע לפני פיטורים

ב-1 ביולי עומד להיסגר שדה דב, ישראייר וארקיע עדיין ממשיכות לשווק כרטיסים ממועד זה