מניות    

מניית סנאפצ'ט

תאור החברה – סנאפצ'ט  היא רשת חברתית, לצד פייסבוק, טוויטר, שמיועדת בעיקר לצעירים והרעיון שלה הוא שינוי של תמונות, ערבוב של תמונות, הדבקשה של אייטמים לתמונות, ובכלל – עריכה של תמונות והודעות. מדובר למעשה באפליקציה פופולארית מאוד שצומחת בקצבים מהירים (בקרב בני הנוער).

מייסד החברה הוא אוון שפיגל (שעזב את הלימודים כדי להקים את האפליקציה רגע לפני שסיים את הלימודים)

(סימבול בוול-סטריט SNAP )


נתוני שוק –    ראו כאן, מחיר מניה (וגרף) ושווי שוק 


נתונים פיננסיים  – מכירות האפליקציה בעיקר מפרסום מסתכמות בכ-400 מיליון דולר וההפסד מסתכם בכמה מאות מיליונים בשנה (סביב 500 מיליון דולר) – תוצאות לכאורה רעות, אבל בוול-סטריט מחפשים פוטנציאל; בוול-סטריט זוכרים את פייסבוק שהנפיקה וקפצה מאז ההנפקה פי 5, ורוצים להאמין שהסיפור יהיה דומה, אבל…

סנאפצ'ט הנפיקה במרץ 2017 והצליחה לגייס לפי שווי של כ-20 מיליארד דולר. בתוך יומיים זינק השווי ל-32 מיליארד דולר (פי 3 מהשווי של טוויטר לאותו מועד) – האם זה שווי הגיוני לחברה שמפסידה? האנליסטים, הכללכנים והעיתונאים סבורים ברובם שלא (ראו בהמשך). כך או אחרת, אחרי העלייה המטרופת הגיעה החולשה במניית החברה וביומיים היא ירדה ב-20%.


אנליסטים – בעד או נגד? – הנה קונסנזוס תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווח השנה ובשנה הבאה

בהמשך להנפקה ולעליות במחיר המניה, עדכנו מס' אנליסטים את מחיר היעד ואת המלצתם – הרוב סבורים שמחיר המניה ברמה של 20-30 דולר הוא גבוה. בנומורה היפנית מספקים המלצה להימנע מלרכוש את המניה. למעשה, הם מספקים המלצת מכירה עם מחיר יעד של 16 דולר. האנליסטים של נומורה סבורים שהגידול במספר המשתמשים, מתון מידי  ולא מצדיק את השווי הנוכחי, במיוחד שקיימת תחרות חזקה – בעיקר מצד פייסובק שמחזיקה בווטסאפ ובאינסטגרם.
ב-Pivotal Research גם מספקים המלצת מכירה, אבל שם היא אפילו "אלימה" יותר – מחיר יעד של 10 דולר בלבד, נמוך ממחיר המניה ביום המלצה בכ-60%! . האנליסטים טוענים שקיימת תחרות אגרסיבית ובסיס המשתמשים באפליקציה של סנאפצ'ט לא גדל בקצב מרשים, וכן הם מטילים ספק ביחס לגידול העתידי בבסיס המשתשמים. הם מסבירים שלסנאפצ'ט יש רעיון פרסומי חדשני (להפקת הכנסות מפרסום) , אבל זה לא יהיה פשוט ליישם את הרעיון הזה בשטח , וקשה להעריך עד כמה, אם בכלל, תצליח החברה לייצר הכנסות מפרסום.


אירועים וחדשות:

מרץ 2017 – חידת סנאפצ'ט: איך חברה מפסידה יכולה להיות שווה כל כך הרבה כסף? שווי סנאפ, החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט, זינק ל-31 מיליארד דולר בתום שני ימי מסחר בלבד;  אנליסטים: "סנאפצ'ט יוצרת תקשורת – והיא כיפית, בייחוד לצעירים"  – הרחבה בדהמרקר 

האיש ששווה 5.7 מיליארד דולר והוא רק בן 26 – אוון שפיגל, מייסד סנאפצ'ט – הרחבה בכלכליסט

סנאפצ'ט חושבת בגדול – גייסה בוול-סטריט לפי שווי של 24 מיליארד דולר (ההנפקה הגדולה ביותר בשנתיים האחרונות, אחרי עליבאבא) – הרחבה בוואלה עסקים

להודעות שוטפות על סנאפצ'ט