תיאור החברה – טוויטר היא רשת חברתית מובילה שהרעיון המרכזי שלה הוא לצייץ לעוקבים מסר של עד 140 תווים. כלומר, להבדיל מפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם שבה מעלים פוסטים ("סיפורים") הרעיון של טוויטר זה להגיד משהו קצר וקולע, להעביר את המסר במהירות לקהל מסויים. זו כנראה הסיבה שהרשת פופולארית במיוחד אצל מובילי דעה בפוליטיקה, משחק, ספורט, מוסיקה ועוד.
רשת לא מצליחה בשנה האחרונה לצמוח בשוק האמריקאי, אם כי בשאר העולם היא צומחת בשיעור נאה. מספר המשתמשים של טוויטר מסתכם במעל 320 מיליון (רחוק ממס' המשתמשים של פייסבוק). במרץ 2017 נוספה רשת חבתרית נוספת לרשימת החברות הנסחרות בוול-סטריט (ליתר דיוק אפליקציה חברתית) – סנאפצ'ט – היכנסו למידע על מניית סנאפצ'ט
טוויטר שהנפיקה בבורסה האמריקאית בשנת 2013 הגיעה מהר מאוד לשווי שיא של 40 מיליארד דולר, אך מאז, במקביל לחילופי מנהלים וצמיחה נמוכה מהצפוי, מניית טוויטר נמצאת בטריטוריה שלילית, ואף ירדה בתחילת 2016 לשווי הנמוך מ-10 מיליארד דולר (ומאז התאוששה – ראו גרף )
מנכ"ל החברה – ג'ק דורסי. דורסי היה מהמייסדים של החברה, עזב וחזר כדי לנסות ולהבריא אותה במהלך 2015. החזרה שלו לוותה בפיטורי מנהלים רבים. כמו כן, הוא ממנכ"ל שתי חברות (נסחרות בוול-סטריט) ועלתה טענה שהוא לא יכול לתת את כל המשאבים הנחוצים להבראת טוויטר
נתוני שוק – מחיר מנייה (גרף) ושווי שוק
(סימבול בוול סטריט – TWTR)
נתונים פיננסים – ההכנסות של טוויטר מסתכמות לקצב שנתי של 2.4 מיליארד דולר. הרווח למניה (NON GAAP) מסתכם בקצב של כ-0.4-0.5 דולר.
התוצאות של החברה בשנת 2016 היו מתחת לציפיות המוקדמות. כך למשל, במקביל לפרסום הדוח לרבעון השני, החברה הנמיכה תחזית לכל 2016, ובתגובה מניית החברה ירדה בחדות, אך בשבוע שלאחר הדוחות תיקנה את רוב הירידה. גם בהמשך התוצאות היו (בינתיים) פושרות. אותו דבר היה גם ברבעונים הבאים, כשברעון הרביעי סיפקה החברה תוצאות חלשות וגם הנמיכה ציפיות לשנת 2017. בשנת 2017 צפויות הכנסות החברה על פי קונסנזוס תחזיות האנליסטים להגיע ל-2.5 מיליארד דולר והרווח יסתכם ב-0.4 דולר למניה (רווח Non Gaap)
מניית החברה תנודתית מאוד ובמיוחד על רקע הערכות ושמועות על רכישה צפויה. טוויטר נמצאת ככל הנראה על המדף, ואחת לתקופה יש כתבות ושמועות על מגעים עם גורם מדיה או גוף אינטרנטי שמעוניין לרכוש את החברה.
תחזית אנליסטים: הרווח וההכנסות ברבעון הבא, בשנה כולה, ובשנה הבאה. האנליסטים מאוכזבים מחווסר היכולת של החברה לצמוח בשוק האמריקאי, אך על רקע שינויים שעורכת טוויטר (שינויים במנגנון הפרסום, באורך ההודעות שניתן להעביר) ועוד, הם סבורים שהצמיחה תחזור בשנה הבאה. מעבר לכך, טוויטר היא רשת חברתית עצמאית, ואחרי שלינקדאין נרכשה על ידי מיקרוסופט, היא עשויה להיות יעד לרכישה מצד ענקיות הטכנולוגיה. בעיתונות האמריקאית כבר כתבו בעבר על מגעים של גוגל, מיקרוסופט, ואחרים עם הנהלת טוויטר. עם זאת, בינתיים שום דבר קונקרטי לא יצא לפועל.
חדשות ואירועים: