חדשות    

מנהל רשות המסים: יש מידע על חשבונות ישראליים באיי קיימן – גילוי מרצון לא יחודש

ערן יעקב, מנהל רשות המסים. צילום: דוברות האוצר

עד סוף 2019 יש הזדמנות לחייבים במס לדווח על הכנסות, רשות המסים חוקרת חשבונות ישראליים באיי קיימן

ערן יעקב, מנהל רשות המסים, הודיע כי הוא לא יחדש את הליך גילוי מרצון – נוהל שמאפשר לנושים וחייבים במס שלא דיווחו על הכנסות ולא שילמו עבורם מס, לבצע הליך גילוי מוסדר ולקבל גם פטור מהליך פלילי – והוא יסתיים בסוף שנת 2019. לפי יעקב, יש מידע שהתקבל ונמצא בשלבי חקירה על לפי חשבונות של ישראלים באיי קיימן שאנו יודעים שחלקם לא דווחו, וכי רשות המיסים מתכננת לבדוק את הנושא לעומק". כדאי לנצל את הליך הגילוי מרצון שיימשך עד סוף 2019 ולא יתחדש".

כעת השקיפות עולה מדרגה במסגרת הסכם ה-CRS הקובע חילופי מידע אוטומטיים בנוגע לחשבונות פיננסיים של תושבים זרים באירופה ובמדינות נוספות. מתוך הנתונים עולה כי ב-2018 התקבלו 964 בקשות ומתוכן 520 נמצאות כעת בטיפול, 197 בקשות נדחו ו-151 כבר אושרו.

על הגירעון התופח והבחירות הקרובות שצפויות לעלות הרבה למשק אמר: "אנו נערכים להתמודדות עם הגירעון. עם זאת צריך לזכור שאנו כלכלה חזקה ויציבה המוכיחה עצמה. יש לנו רמת אבטלה נמוכה ורמת צמיחה מכובדת מאד. אנו נשמח להציג הצעתינו לשר האוצר להתמודדות עם כיסי מס שקיימים, בכלל זה קידום חקיקה למיסוי, פלטפורמות דיגיטליות שפועלות ולא משלמות מס בישראל". עוד הצהיר שצריך "חשיבה וחקיקה מתאימה למיסוי במע"מ על הורדת אפליקציות מחו"ל, שכיום לא ממוסות. בנוסף, יש כיום הרבה מאד פטורים שיכולים לייצר הכנסות, לדוגמא נושא הפטור משכר דירה. עפ"י הערכות מיסוי שכר דירה יוביל לגבייה של כמליארד שקלים".

על העידן שבו רוב העצמאים פרילנסרים או אנשים שמשלימים הכנסה מ"חלטורות" אמר: "לאור השינויים נדרשת גם חשיבה מחודשת של המודלים הנדרשים באכיפה והנגשת אפשרויות הדיווח, מיסוי כלי רכב, רפורמה במיסוי בינ"ל, בחינת הוצאות מותרות, וכן ביחס למודל הקצאת חשבוניות להתמודדות עם החשבוניות הפיקטיביות" קראו עוד: מהן חשבוניות פיקטיביות ואיך נלחמים בהן.

רשות המסים דורשת מהיבואנים: מסמך על כל מכונית

רשות המסים משיקה שירות חדש המאפשר שידור מקוון, של קובצי השומה העצמית במיסוי מקרקעין