קריירה    

מנהל מרלו"ג – מה הדרישות, מה השכר

מעודכן ל-06/2019

ניהול מרלו"ג, מה הדרישות, מה השכר, למי מתאים

גדילת הסחר המקוון הפכה את המרלו"גים (המרכזים הלוגיסטיים ) לכלי מבוקש המספק פתרון לאתרי הסחר ולספקים. השם הגדול בתחום הוא כמובן אמזון, אך לא רק אמזון, גם שופרסל למשל מציעה את ההיקף הגבוה ביותר של מכירות מזון ברשת, וזה צפוי לגדול.

אם כן צפוי שתעלה הדרישה בקרוב ליותר מנהלי מרלו"ג לצד מנהלי תפעול,  מנהלי אספקה עוזרי מנהלים וסוגים שונים של מחסנאים.

מה מנהל מרלו"ג עושה

בניהול הלוגיסטי בעצם מארגנים ומתפעלים בצורה מקצועית את כל מערך החומרים או השירות בחברה או בארגון. מערך זה כולל את הרכיבים, הפריטים והמוצרים של הארגון.

המנהל אחראי שיבוצעו הפעולות הבאות: רכישת חומרי גלם, יצירת המוצר במפעל אחד או יותר, שליחת המוצר למחסן לאחסון ביניים, שליחת המוצר לקמעונאי או ללקוח. הוא גם צריך לדאוג שמחירי המוצרים ירדו ואילו רמת השירות תעלה. הניהול הלוגיסטי כולל גם את המחסנים, ספקים, מרכזי ההפצה, זרימת מוצרים ועוד. המטרה הסופית היא לקיים מערכת לוגיסטית יעילה, מדויקת וחסכונית.

מה הדרישות

לרוב דרוש ניסיון כלשהו מהתחום, מחסן, אספקה, תפעול,  ניסיון רחב בלוגייסטיקה ועם המערכות הטכנולגיות השונות בתחום. חשוב מאוד גם הניסיון בניהול עובדים. בחלק מהמקומות דורשים תואר אקדמי רלוונטי כמו לוגיסטיקה או תעשייה וניהול.

היכרות עם מערכת WMS היא חשובה לצד מערכות ותוכנות נוספות כמו OFFICE, EXCEL, PRIORITY, MRP, SAP ועוד.

ההבדל בין ניהול מרלו"ג לניהול מחסן

בעוד מחסן משמש את הארגון לצרכיו, הלקוחות אינם חלק מהפונקציה שלו. לכן המחסן הוא מקומי והמרלו"ג מתרחב בעולם ומטרתו לצמצם את זמן האספקה תוך צמצום טווח הנסיעה ושיפור השירות ללקוחות. כך למעשה המרלו"גים הופכים למעין חנויות בעצמן ומספקים תעודות משלוח ובחלקם חשבוניות מס, ובין היתר גם איסוף ואספקה או שירות אחסון לספקים אחרים. כמו כן שכרו של מנהל לוגיסטי גדול משל מנהל מחסן

שכר

השכר של מנהל בתחום הלוגיסטיקה נע בין 13,000-15,000 לבעלי ניסיון מועט ל-28,000-30,000 שקל לבעלי ניסיון של מעל חמש שנים. השכר של מנהלי תפעול, אספקה, מחסן נמוך יותר.

מה לומדים ואיפה

על פי מודעות הדרושים לרוב דורשים תואר בלוגיסטיקה, בהנדסת תעשייה וניהול, הנדסה או מנהל עסקים. כמו כן אפשר להתמחות בניהול לוגיסטי ממוחשב ERP – במכללות השונות וגופים אקדמיים טכנולוגיים

למי מתאים

עבודה במרכז לוגיסטי גדול דורשת יכולת ארגון יוצאת מן הכלל ולצדה יכול ניהול, יכולת טכנולוגית מורכבת לשימוש במערכות נתונים מורכבות. כמו כן צריך שילוב של רוח יזמות עם גישה ריאלית למספרים ונתונים.

לידיעת אמזון: שכנים מתנגדים למרלו"גים

התחום הבא בהשקעות נדל"ן: מרכזים לוגיסטיים בחו""ל

הנדל"ן המניב שובר שיאים – איך הפך למדד המוביל