חדשות    

ממציא הביטקוין לכאורה: אין לי גישה לכסף

ביטקוין

ממציא הביטקוין, לפחות על פי טענתו, קיבל הוראה מבית משפט להחזיר כ-3 מיליארד דולר מאחזקותיו במטבע לעיזבון של השותף. עם זאת, אמר לבית המשפט, כי סביר שלא יוכל לעשות זאת בזמן הקרוב.

שם הממציא לכאורה קרייג רייט  ובתקשורת דווח כי אמר ש"לא יכול להיות בטוח שלבסוף יגיע מידע" שיעזור בזיהוי המטבעות שהוא צריך לחלוק בעקבות מחלוקת משפטית. הוא הוסיף כי מטבעות אלו כנראה לא יהיו זמינים או בשימוש בחודש הבא.

אותו רייט הורשע בהגשת מסמכים כוזבים ובשקרים לבית המשפט. בית המשפט קבע כי דייב קליימן המנוח הוא הבעלים של מחצית מהביטקוין שכרה רייט במהלך 2013, ושל חצי מכל הקניין הרוחני שהוא יצר.

בענף המטבעות הקרטיוגרפיים יש מחלוקות אם הוא אכן ממציא הביטקוין והאם יש לו גישה לאחזקות נרחבות.  משקיעים אחרים סוברים שברשותו מצבור גדול של מטבעות, בסך 6 מיליארד דולר חסומים, שיכולים בסופו של דבר להשפיע על השוק. "אני לא מתכוון לזרוק את הביטקוין של משפחתי כמו שכמה אנשים חשבו או קיוו, מאחר שזה יפגע בהרבה אנשים בתעשייה", אמר רייט.

השופט מצא "ראיות ברורות ומשכנעות" שעדותו של רייט הייתה "שקרית במכוון". כך מסר וואל פרידמן, האחראי על עזבונו של קליימן. עמדת התובעים הייתה תמיד שלרייט יש גישה לביטקוין ושכעת שום "שליח אגרות חוב" לא צריך להגיע אליו כדי שיקבל גישה, הוא הוסיף.

ב-1 בנובמבר 2008 פורסם באימייל קישור למאמר המתאר את רעיון הביטקוין והמערכת שלו. המאמר נכתב בשם "סאטושי נקאמוטו", וההשערה הייתה כי מדובר בשם עט של אדם או קבוצת אנשים. עד היום לא בטוח מיהו מייסד המטבע. בעבר טען סאטושי נקאמוטו שהוא יפני, אך מהודעות שהשאיר בפורומים, ניכר שרמת האנגלית שלו גבוהה מאוד, בדומה לזו של שפת אם. בדצמבר 2010 פרש נקאמוטו מפיתוח המטבע, והשאיר את העיסוק בכך לקהילת המשתמשים בו. נעשו מספר ניסיונות לאתר את ממציא הביטקוין, אך ללא הוכחה וודאית לזהותו. רייט כאמור מזדהה כממציא הביטקוין סאטושי נאקמוטו, אך רבים חושבים שזו הונאה.

שווי המטבעות הקריפטוגרפיים ירד מתחת ל-200 מיליארד דולר