חדשות    

ממלאת מקום הנגיד: "כרגע אנחנו לא רואים שתהיה השפעה משמעותית על שוק הנדל"ן"

פרוייקט של קרד"ן נדל"ן בבאר יעקב

בתדריך לעתונאים שניתן לאחר הודעת בנק ישראל על העלאת הריבית אמרה ממלאת מקום הנגיד, ד"ר נדין בודו טרכטנברג, כי: "מצאנו שהתנאים בשלו לעליית ריבית לרבע אחוז. נכון שזה שינוי קטן מ0.1% ל-0.25% אבל בכל זאת זו ההחלטה משמעותית בהינתן שהיא באה לאחר כמעט ארבע שנים של ריבית קבועה ברמה של 0.1%. האינפלציה כבר חזרה לתחום היעד שבין אחוז ל-3 אחוז לפני מספר חודשים אך היא נשארה ברמה מאד נמוכה ולכן הוועדה רצתה להיות בטוחה שהאינפלציה באמת חזרה לתוך תחום היעד ולכן ההחלטה התקבלה עכשיו ולא בעבר."

בהתייחסה לאפשרות שהעלאת הריבית תשפיע על מחירי הדירות אמרה  בודו-טכרטנברג כי: "לגבי ההשפעה הפוטנציאלית, אז כמובן אנחנו מדברים על עלייה מאד מתונה של הריבית לטווח קצר. שוק הנדל"ן מושפע הרבה יותר מהריביות לטווח ארוך ולכן כרגע אנחנו לא רואים שתהיה השפעה משמעותית. נראה בהמשך אם יש המשך עליות איך זה יכול להשפיע אבל בינתיים אנחנו לא רואים איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן."

עוד אמרה טרכטנברג כי: "ברבעונים האחרונים נרשמה צמיחה יחסית נמוכה אבל אנחנו מסתכלים על אינדיקטורים מעודכנים יותר לחודש אוקטובר כמו מדד מצב המשק, מדדי סנטימנט למיניהם במיוחד נתונים שאנחנו מקבלים לשוק העבודה עם שיעור אבטלה מאד נמוך ובמיוחד עליה בשכר שמכלילה את כל ענפי המשק ובכל רמות השכר – כאשר אנחנו מסתכלים על זה אנחנו סבורים שהצמיחה במשק ממשיכה בקצב נאה".

לגבי עיתוי ההחלטה על העלאת הריבית אמרה טרכטנברג כי : "ההבדל הגדול בין התנאים היום לתנאים בהחלטה הקודמת הם בעצם זמן. האינפלציה חזרה ליעד כבר לפני כמה חודשים אבל לא היינו בטוחים שהיא באמת התייצבה בטווח של היעד. מה שראינו וגם המדדים האחרונים שהצטרפו וגם הסביבה וגם התחזיות – הכול מצביע גם על אינפלציה נמוכה אבל גם כזו שחזרה לתחום היעד."