חדשות    

מליאת הכנסת אישרה את תוכנית הסיוע הכלכלי לאזרחים

מקור: pixabay
מעודכן ל-07/2020

קיפאון חריף במשק: מעל ל-870 אלף דורשי עבודה, שיעור האבטלה עומד על  21.5% אושרה תוספת בסך 220 מיליון שקלים לתוכנית המענקים החד פעמיים, לאחר שינויים הכוללים את הגדלת המענקים למשפחות "ברוכות ילדים"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה), בתמיכתם של 67 חברי כנסת וללא מתנגדים. שלושה חברי כנסת נמנעו מההצבעה.

התוכנית שאושרה מבטיחה דמי אבטלה לעובדים שהוצאו לחל"ת עד יוני 2021 או עד ששיעור הלא מועסקים לפי הלמ"ס ירד ל-7.5% (עם שלב ביניים לפיו כאשר שיעור הבלתי מועסקים ירד ל-10% יופחתו דמי האבטלה ל-90%). כמו כן התוכנית כוללת מענקים סוציאליים לעצמאים ומענקים לעסקים עצמם.

במסגרת הדיונים השבוע הוכנסו בתוכנית מספר שינויים, בהם: צעירים מתחת לגיל 28 עם ילד יקבלו דמי אבטלה מלאים ולא מופחתים כפי שהחוק קובע היום (מהלך שמיטיב בעיקר עם האוכלוסייה החרדית). עוד נקבע כי מי שנמצא בהכשרה מקצועית יהיה זכאי לדמי אבטלה מלאים ולא 70%. כמו כן הוחלט כי לא יחול קיזוז בין קצבאות לדמי אבטלה עד יוני 2021.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד: משק המדינה (תיקון מס' 10), אשר קובעת הוצאת סכום נוסף של כ-6.72 מיליארד שקל בשנת 2020, לצורך מימון התוכנית לתשלום המענקים החד-פעמיים לאזרחי המדינה. הסכום גדל ב-220 מיליון שקל בעקבות סיכום שהושג לעניין חלוקת המענקים – לנוכח דרישתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, להגדיל את המענקים למשפחות ברוכות ילדים.

מכיוון שמדובר בחוק יסוד נדרש רוב של 61 ואכן בהצעה תמכו 80 חברי כנסת ללא מתנגדים. הצעת חוק זו מעגנת את המסגרת התקציבית של חוק "צ'ק לכל אזרח" שצפויה לעלות מחר להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

תוכנית הסיוע למשבר הקורונה: דמי אבטלה לעובדים מעל גיל 67 וסיוע ישיר לעצמאים

מענק הסיוע לא ייחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק הזכאי למענק ולכן לא יחול לגביו מע״מ