חדשות    

מכסה ליבוא רכבים חשמליים תעלה מ-200 ל-400

המרוויחים היקרים הסינים והיבואנים הישראלים

על פי תוכנית חדשה שפרסם משרד התחבורה יוכל כל יבואן רכב להביא לארץ בכל שנה 400 כלי רכב חשמליים, במקום 200 כיום.אלו רכבים שעומדים בתקינה האירופית המקלה עבור סדרות קטנות.

היצרנים הסינים ירוויחו בעיקר ממהלך כזה, כי כיום סין אינה משווקת בישראל וחלק משוקי היצוא שלה נחסמו עקב מלחמת הסחר.  היבואנים הישראלים מצדם יוכלו להפעיל את הרישיון הרדום ליבוא רכבים תוצרת סין, שלא היה ניתן להפעיל בגלל היעדר תקינה אירופית מקיפה.

היבואנים שירוויחו מהמהלך הם אוטו חן מקבוצת בליליוס, המחזיקה בזיכיון ליבוא של מכוניות בריליאנס הסינית, וקבוצת כדורי המחזיקה בזיכיון היבוא של מכוניות צ'רי הסינית. וגם יבואני הרכב הוותיקים, שלהם זיכיונות של מותגי רכב חשמלי סיני המיועד לאירופה,

בתחילת השנה הציע משרד התחבורה ליבואני הרכב בישראל מתווה לעידוד היבוא של רכבים בסדרות קטנות ובמספרים מצומצמים, גם אם אינן כאמור עוברת את המבחנים של התקינה האירופית. ובמקום נדרשים לעמוד בגרסה מחמירה פחות לרכבים קטנים
עוד פרסם השבוע משרד האנריגיה את תוצאות המכרז להקמת נקודות טעינה לרכב חשמלי. למכרז הוגשו כ-80 הצעות להקמת כ-3,000 נקודות טעינה במרחב הציבורי והפרטי. המשרד יסבסד את ההקמה בכ-30 מיליון שקל.