חדשות    

מי הקופות המובילות בחיסכון לכל ילד ל-2018

אלטשולר שחם מובילה במספר החברים ובסכומים בחיסכון לכל ילד, אחריה בנק הפועלים ובמקום השלישי פסגות. בסיכון מועט מובילה בתשואה אלטשולר, בסיכון הבינוני אנליסט ואינגרמל ובסיכון הגבוה אנליסט

לאחרונה דווח שחלה ירידה במעורבות ההורים בקופות החיסכון לכל ילד. שיטת החיסכון שבה המדינה וההורים מעבירים יחדיו חיסכון לילד בקופות הגמל השונות או בבנקים. המדינה מעבירה 50 שקל מדי חודש וההורים לפי בחירתם, בקופה לפי בחירתם. שיטה זו נוסדה כהסכם קולאיציוני וכפשרה עם יהדות התורה כדי לא להעלות את קצבאות הילדים. אך עם בתחילה המעורבת הייתה כמעט מלאה , בשנה האחרונה המעורבות ירדה לקצת יותר מ-30%.

אבל מי בכל זאת הקופות המובילות?

בחינת החלוקה בין פקדונות הבנקים לבין קופות הגמל, עולה כי 70% מהכספים נכון לסוף 2018 נוהלו בקופות הגמל בבתי השקעות ו-30% בבנקים. בית ההשקעות אלטשולר שחם מוביל בפער של כמעט פי שניים לעומת הבא אחריו, הן מבחינת היקף הכספים המנוהלים והן מבחינת מספר החסכונות.

עד סוף 2018 הופקדו באלטשולר שחם כ-2 מיליארד שקל בכ-800 אלף חסכונות פעילים. בבנק הפועלים, שניצב במקום השני, הופקדו כ-760 מיליון שקל בכ-350 אלף חסכונות פעילים. במקום השלישי נמצא פסגות עם 740 מיליון שקל הפקדותוכ-350 אלף חסכונות פעילים. אחריו, בסדר יורד לפי יתרת ההפקדות, נמצאים בנק לאומי, הראל, מיטב דש, מנורה מבטחים, בנק מרכנתיל, בנק דיסקונט, מגדל, אנליסט ואינטרגמל. לאחר מכן, ממשיכים את הרשימה הלמן אלדובי, אקסלנס נשואה, בנק מזרחי, אינפיניטי וקל גמל. את הרשימה סוגרים בנק יהב, הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל ובנק מסד.

מה היו התשואות בחיסכון לכל ילד

כי במסלול הסיכון המועט, המובילים הם אלטשולר שחם ואינטרגמל עם תשואה של 4.28% ו-4.24% בהתאמה. במקום השלישי נמצא אנליסט עם תשואה של 3.86%.

במסלול הסיכון הבינוני המובילים הם אנליסט ואינטרגמל, עם תשואה של 6.4% ו-6% בהתאמה. במקום השלישי נמצאים אלטשולר שחם ופסגות עם תשואה של 5.3% ו-5% בהתאמה. במסלול הסיכון המוגבר, המוביל בתשואות הוא בית ההשקעות אנליסט, עם תשואה של 12.5%, כאשר אלטשולר שחם ופסגות במקומות השני והשלישי עם 8.54% ו-8.52% בהתאמה.

הריביות בבנקים על חיסכון לכל ילד

בנק לאומי עם ריבית קבועה לא צמודה של 2.39%; ריבית קבועה צמודה למדד היא 1.02%; וריבית משתנה על בסיס פריים היא 0.62% (פריים בניכוי מרווח של 1.13%).

בבנק הפועלים, ריבית קבועה לא צמודה היא 3.5%; ריבית קבועה צמודה למדד היא 1.65%; והריבית המשתנה היא 0.65% (פריים בניכוי 1.1%). בדיסקונט הריבית הקבועה הלא צמודה היא 3.3%; הריבית הקבועה הצמודה היא 1.5%; והריבית המשתנה היא כ-0.54% (פריים בניכוי כ-1.21%).

ההורים מעורבים פחות בחיסכון לכל ילד – מה האלטרנטיבות

חיסכון לכל ילד – איפה לשים את הכסף?

משה כחלון: "ההישג הגדול שלי הוא צמצום הפערים החברתיים דרך הורדת מיסים לשכירים ותוכנית חיסכון לכל ילד"