שוק ההון    

מיטב דש עם דו"ח חזק – עלייה ברווח הנקי; היקף הנכסים המנוהלים מעל ל-33 מיליארד שקל

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש

מיטב דש מציגה שיפור ברווחיות (בנטרול רווח חד פעמי ברבעון המקביל), עלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, ומצליחה לגייס כספים לקרנות הנאמנות שלה בניגוד למגמת הפידיונות בשוק.

הרווח הנקי של בית ההשקעות מיטב דש ברבעון השלישי של השנה ירד ב26.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הרבעוני עמד השנה על כ-25 מיליון שקל, לעומת כ-34 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017

הירידה ברווחיות מוסברת מרווח שנרשם כתוצאה משינוי זכויות במניות הבורסה לניירות ערך בתל אביב אשר נמכרו בחודש אוגוסט 2018. בנטרול גורם זה, ישנה עלייה של 15.7% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ה- EBITDA המנוטרלת ברבעון השלישי 2018 הסתכמה ב-65 מיליון שקל, עלייה של 16.1% לעומת הרבעון המקביל ועלייה של 6.6% לעומת הרבעון הקודם.

מיטב דש רשמה ברבעון הכנסות של כ-231 מיליון שקל ברבעון שלישי 2018, עלייה של כ-4.5% לעומת 221 מיליון שקל ברבעון הקודם ועלייה של 10.5% לעומת 209 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות של החברה הסתכמו ברבעון  בסך של כ-175 מיליון שקל, עלייה של 3.6% לעומת 169 מיליון שקל ברבעון הקודם ועלייה של כ-6.7% לעומת 164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חברת קרנות הנאמנות ממשיכה להוביל את ענף הקרנות עם נכסים מנוהלים בשווי של כ-32.3 מיליארד שקל בסוף הרבעון. נכון למועד פרסום הדוחות היקף הנכסים המנוהלים של מיטב דש קרנות הנאמנות חצה את רף ה- 33 מיליארד שקל והיא המגייסת הגדולה בתעשיה: מתחילת השנה גייסה "מיטב דש קרנות נאמנות" למעלה מ-3.5 מיליארד שקל, מתוכם מעל 2 מיליארד שקל בקרנות המסורתיות, בעוד תעשיית הקרנות בפדיונות.

פעילות הגמל והפנסיה מציגה בקרן הפנסיה של מיטב דש גידול בנכסים שעומד על היקף של כ-9.2 מיליארד שקל נכון לסוף ספטמבר 2018. קרן הפנסיה מבססת את מעמדה כגדולה מבין קרנות הפנסיה של בתי ההשקעות. הזכייה במכרז השני לניהול קרן הפנסיה הנבחרת של רשות שוק ההון צפויה לתת את פירותיה כבר בשנת 2019. מיטב דש זכתה במכרז עם מודל שונה שיאפשר לה לשווק את קרן הפנסיה ללקוחות גם באמצעות ערוצי הפצה: סוכני ביטוח, יועצים פנסיוניים ובנקים. הכנסות המגזר עמדו על כ-80 מיליון שקל ברבעון  בדומה להכנסות ברבעון הקודם.

היקף הנכסים המנוהלים של מיטב דש השקעות בסוף הרבעון עמד על כ-133 מיליארד שקל, עלייה של כ-2.3% בהשוואה להיקף הנכסים בסוף הרבעון הקודם אשר עמד על כ-130 מיליארד שקל.

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש השקעות, ציין כי תוצאות הרבעון משקפות את העשייה והתנופה של מיטב דש. "תחום ההשקעות האלטרנטיביות צובר תאוצה ומתחיל להשפיע על שורת ההכנסות והרווח. מיטב דש פאגאיה, קרן אשראי צרכני בארה"ב המיועדת ללקוחות כשירים, מנהלת כיום נכסים בסך של כ-270 מיליון שקל וצומחת באופן עקבי. בימים אלה אנו משיקים קרן נוספת עם חברת ליקווידיטי, העוסקת ברכישת הכנסות עתידיות מחברות טכנולוגיה עם הכנסות מתמשכות וצומחות", ציין. עוד הוסיף כי במסגרת פיתוח המוצרים יצאה החברה לאחרונה עם מוצר דיגיטלי "מיטב דש מנג'ר" המאפשר ללקוחות להצטרף לניהול תיקים אישי מסכום של 25,000 שקל. לשמחתי, לקוחות רבים הצטרפו כבר בשבועות הראשונים מאז ההשקה".

ניהול תיקים דיגיטלי – מנהלי תיקי השקעות יוכלו לפעול בחשבון הלקוחות באופן דיגיטלי