חדשות    

מיטב דש: להתרחק מהמניות האמריקאיות, להתקרב לדפנסיביות

ניכר שיפור בענף הבנייה והמשך צמיחה נמוכה בענף המסחר.  כך עולה מהסקירה השבועית של בית ההשקעות מיטב דש. מדד הייצור התעשייתי מצביע על האצה בייצור השבבים, שצפוי לתרום לגידול היצוא.

במיטב מציינים שנמשך שיפור בנתוני התעשייה באסיה ובאירופה. עם זאת נתוני הצמיחה ברבעון הרביעי בארה"ב עלולים לאכזב. כמו כן ניכר המשך האטה בענף התעשייה, לעומת שיפור בנדל"ן למגורים. הירידה החדה במחירי הגז עשויה להאט עוד יותר השקעות החברות שכבר נמצאות די בקיפאון. ה-FED עשוי להודיע השבוע על המשך רכישות האג"ח וצמצום מכרזי ה-repo.

על הווירוס "קורונה", אומרים במיטב, בדרך כלל הייתה בעבר השפעה חולפת על הכלכלה והשווקים. אולם, הוא מהווה הזדמנות טובה "להוציא קיטור" משוק המניות שהתנתק מרוב הפרמטרים הכלכליים. כלומר להוריד מנפח הבועה.

לפי מרבית הסימנים, כניסת ישראל ל-WGBI עדיין לא הביאה את כספי הזרים לישראל. הירידה במרווחים של האג"ח הקונצרניות בישראל בחודשים האחרונים, במיוחד באג"ח בדירוגים נמוכים ובפרט באג"ח הארוכות, התרחשה על רקע הגדלת משקלם של "הידיים החלשות" בשוק הקונצרני.

רמת הסיכון בתיקים של המשקיעים המוסדיים עלתה בשנה האחרונה.

לכן במיטב ממליצים לעבור למח"מ בינוני באפיק הממשלתי.כמו כן ממשיכים להמליץ על הטיה לאפיק השקלי. לעומת זאת  ממליצים לצמצם חשיפה לאפיק הקונצרני וכן על הקטנת משקל שוק המניות האמריקאי על חשבון השווקים האחרים. כמו כן ממליצים להעדיף את הסקטורים הדפנסיביים, למעט מניות הטכנולוגיה

מיטב דש חתם עם סוויס רה, מבטחת משנה מהגדולות בעולם

מהן מניות דפנסיביות