מחשבון משיכה מקרן פנסיה

הכניסו את הנתונים:

סכום החסכון בפנסיה (בשקלים):

1,000,000

מקדם הקצבה:

190
 
 
 
קצבה חודשית (בשקלים): 0
 

מחשבון משיכה מקרן פנסיה יעזור לכם להבין כמה אפשר למשוך ולהיות פטורים ממס; איך זה ישפיע על הקצבה שלכם בעתיד? מה הקצבה הפטורה, ועל איזה חלק (אם בכלל) תשלמו מס? ועוד.

אז נכון, עדיף (מאוד) שלא למשוך את קרן הפנסיה במעבר בין עבודות. זה הכסף שיהיה לכם בתקופה שלא תעבדו וכדאי להבטיח שהוא יספק לכם רמת חיים סבירה, אבל לפעמים אין ברירה, ומעבר לכך, יש לא מעטים שמעדיפים משיכה גדולה על פני קצבאות בהמשך. כאן, תוכלו לבדוק את השלכות המס על משיכה, וכך בעצם תוכלו למשוך את הכסף נכון.

חשוב להדגיש – במחשבון פנסיה, חישבנו כמה חיסכון פנסיוני יהיה לכם כאשר תגיעו לגיל פרישה. זה מבוסס על אומדנים והערכות, והסכום הזה בעצם מתורגם לקצבה חודשית במחשבון קצבת פנסיה. אבל, הקצבה הזו היא תיאורטית, בפועל זה יכול להיות שונה מכך – גם בגלל מיסים, וגם בגלל שמראש אנחנו לא חוסכים באופן אישי, כלומר הסכום שחסכנו לא מתחלק באופן שווה על פני תקופת החיים בפנסיה, יש מה שנקרא – ערבות הדדית, ואם אנחנו נחיה יותר מהממוצע,  אחרים מעין מסבסדים אותנו, וההיפך – אם נחייה פחות מהממוצע אנחנו בעצם מסבסדים אחרים.

ולכן, גופי הפנסיה, פועלים אחרת (לא חישוב אישי), אלא לפי מקדם של קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. ואז כדי לחשב את הקצבה החודשית שלכם, אתם פשוט מחלקים את הסכום שנצבר במקדם (שנקבע על ידי הקרן או ביטוח המנהלים) – לדוגמה, יש לכם 2 מיליון שקל, ומקדם 200,  אזי הקצבה שלכם תעמוד על 10 אלף שקל – 2 מיליון שקל חלקי 200 וזה עוד מבלי להיכנס לענייני המס, והקצבה המינימלית.

מחשבונים קשורים:

מחשבון פנסיה

מחשבון קצבה בפנסיה

מחשבון השפעת דמי הניהול בקרנות הפנסיה 

מדריכים קשורים::

מדריך – איך מושכים כסף מקרן פנסיה?

מדריך – לא למשוך את הפיצויים

פנסית ברירת מחדל? מה זה? והאם כדאי לכם?